• herr-pelegrin

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 08:03

    Härligt Radius! Det är sådana filmer som är bästa tänkbara reklam för vår sport!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 18:05

    ISRAPPORT HORSAN ONSDAG – Eftersom vinden var ok åkte jag ut en vända till Muskö och hade hoppats på att tövädret dagtid i veckan skulle gjort susen. Tyvärr kunde jag konstatera att isen fortfarande är bedrövlig. Mycket snö är borta men stora snöfläckar ligger kvar. Jag tog mig ut en bra bit där det på håll såg hyfsat ut men där var isen t o m mjukare än inne i viken. Den bakre meden på tremedars gick oändligt tungt och gick ibland ned 3-5 cm genom knögglet.
    6.0 räckte och lite drag fick jag först när jag testade en provisorisk lösning där den bakre Piratemeden byttes mot en snömed från Hibernan. Det kändes som Hibernameden var dubbelt så lättdriven som Piratemeden men i dag var förhållandena så usla, trots fin vind, att det bara gick att köra 15-20 knop och dessutom på begränsat område.

  • marden

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 18:38

    verkar som jag hitta lite bättre på erstaviken då vilket jag har svårt att tro !

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 19:38

    Mården – Klart bättre på Din hemmaplan. På bortaplan hade Du inte nått 30!

  • marden

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 20:28

    30 skulle inte varit något problem för dig heller idag om du stod på en “riktig” bräda , bäst du passar på och köper en innan årets bach och säsong tar slut 😉

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 20:39

    Ha, ha, jag får väl ta en rejäl funderare! Alternativet blir att se till och få fast bakmeden i helgen o åka till Erstaviken. Två saker – Hur gick långmeden bak och var får man tag på bra stroppar?

  • marden

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 21:46

    Meden gick bra och grymma fotstroppar ingår …
    ( jag har gjort några extra fotstroppar om du vill ha ? ) 😉

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 mars, 2013 vid 16:26

    Tack för det, gärna. Vi kan höras om det. I morgon fre skulle Janne ut med jakten. Jag får se men ska försöka åka i helgen.

  • kinetic

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 15:54

    Var kör ni imorgon?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 19:04

    Janne o jag kör på Horsan från Muskö. Isen har hårdnat enligt Janne som testat i dag. Det kanske också blir någon som kör från Söderbysidan…

  • radius

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 20:06

    Pelegrin, horsan, innebär det att ni utgår från samma ställe som vanligt (Mickrum). Mården, kör du från söderby eller har du seglingsfri dag. SMHI prognosen ser riktigt bra ut…

  • marden

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 20:25

    Jag kör nog från söderbybrygga och ansluter ut på horsan…
    förmodligen efter lunch?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 mars, 2013 vid 08:39

    Jag kollade Viva kl 09.30 o det blåser Revenge 7, Landsort 9 och Nynäs 3 med 5 i byarna. Det blåser inte mycket än på Muskö men vi håller tummarna framåt dagen.

    Det ska tilläggas att det ändå är så pass att det susar i träden. Vinden hörs. Janne o jag drar strax ut.

  • trimmarn

    Medlem
    9 mars, 2013 vid 15:45

    Det blev en skön dag i solen med lite tunn vind på horsfjärden. Testade mårdboard ett par repor och den kändes riktigt bra. Tack för testen mården. Hoppas det blir några fler dar på isen och gärna kuling+ tack 🙂

  • kinetic

    Medlem
    9 mars, 2013 vid 18:00

    Trimmarn: Finns utsikter för att det kan bralla rätt bra imorgon (typ 10 i byarna?) fram till o med 14-tiden om man får tro klart.se… Ja Mårdboard funkar bra o är betydligt lättare mer surflik att köra på en “4-medes”, bra med speed oxå! Du o Mården hade exakt samma 2 sek topp idag, så frågan är hur det går om vi får fin blankis o säg 13-14 i byarna, förmodligen lika jämt, fast då runt 45 knop istället…Blåser de bra imorgon hoppas jag kunna nå 35 med 6.5 :), hade dryga 28 i topp som mest idag.

Sida 43 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.