Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Isbräda – idéer inför 2013!

  • stickan

    Medlem
    5 januari, 2013 vid 22:14

    Kör med 3 mm tjocklek på medarna med har gjort en bock längst upp som gör den helt styv, återstår att se om man behöver styva upp den nått mer.

  • vindsokaren

    Medlem
    6 januari, 2013 vid 21:14

    Vilken skapelse! Borde bli bra komfort också med dom riktiga upphängningarna
    Ja iår verkar alla varit flitiga med sina byggen vi får väl ha en utställning nästa helg när iscupen är.

  • stickan

    Medlem
    10 januari, 2013 vid 23:30

    Premiär idag med nya brädan! Gick riktigt bra, en dag med mycket vind och det kommer att gå riktigt fort 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=OX0Q3lPzxM8

  • marden

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 08:02

    coolt och utan fotstroppar…
    svängde den som väntat ?
    har ni fått någon mer snö än det på filmen ?
    blåser det hos er ,ska du ut i dag ,om man skulle göra en västeråstripp ?

  • stickan

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 08:46

    Den kunde svänga lite mer men jag ska försöka skruva om geometrin lite för mera sväng.
    Har också skruvat i 140 skruv för bättre grepp 🙂

    Isen är relativt renblåst ut så det bör vara ungefär som igår när vi var ute och körde igår
    http://www.malarvader.se/vader/

  • stickan

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 08:48

    Sticker föresten ut om ca 1 timme, ring om du funderar på att komma hit!
    070-594 11 73

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 12:47

    Vajjet Stickan! Den såg ju imponerande ut!

    Kom gärna med snörapport fre kväll så blir det lättare av välja medar.

  • stickan

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 16:51

    Hej!

    Blev en tur idag också!

    Isen är täckt till ca 50% med snö som är upp till ca 2 cm. Har blivit lite packad med inte så det är något problem som jag upplevde det. Det finns någon “puff” som är lite tjockare men vi får se till att lägga en slalombanan så vi undviker snön så gott det går.

  • vindsokaren

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 19:34

    Vaddå såg ut som det gick fort på filmen tyckte jag.Idag hade jag också tänkt prova en ny bräda men tog den gamla som klarade snön på Drevviken bättre “puffarna” bromsade dock rejält blidde 23 knop i topp med 5,0 an.

  • bicless

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 20:05

    Jag var impad över hur fort du kunde köra samtidigt som du plogade 15 liter snö framför nosen. Hade du höjt den 2cm hade du visslat fram. Fick mig en vända idag, bra is på drevan, lite mycket snö på sina ställen men inget som störde. Körde dock med RAD carvebräda, inte 4-medars. Skönt att ramla mjukt när man försöker jippa icecarvebrädan. Fick nästan till jppen idag på 1 timmes körning. Det känns som det inte behövs så mycket träning för att få det funka, kanske 1 timme eller 2 med långa fenan så nöter man in den. Jag har så absurt mycket skydd så jag tror jag omöjligen kan slå mig. Knäskydd, hippad (rumpa), heltäckande POC jacka med alla skydd på överkroppen. Men man skall aldrig säga aldrig, då lyckas man väl landa på nån ovadderad punkt. Hoppas många dyker upp i västerås imorgon på icecupen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 20:29

    Tack för snörapporten. De flesta lär väl kunna köra om det inte är mer än så. Vi ses i morgon!

  • mattias112

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 20:54

    Herr Pelegrin, hur funkar det med medar fram på Icecarvebrädan? Hur långt fram har du monterat trucken?

    Jag får min nya Icecarvebräda nästa vecka med truckfästen på olika ställen. Tyvärr kan jag inte vara med i morgon:-( hoppas det blir fint.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 21:49

    Jag satte Hibernatrucken precis där böjen börjar på scopet på Piraten. Bakmeden omslipad till 45 grader och justerad för att få rätt vinkel. Tyvärr har jag inte slipat bort tillräckligt på övre delen av bakmeden så den roterar inte som den ska och gör för mycket motstånd. Det ska fixas framöver men i morgon blir det Hibernan. Synd att Du inte kan komma till Västerås!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 januari, 2013 vid 13:48

    SVIKT I BRÄDAN – Jag noterade att jag och Hibernan var chanslös mot vissa hembyggen vid deltävligen i iscupen i Västerås. Självklart bör detta hänföras till skills och “gubben på brädan”, som inte ligger i närheten av Tobias och Anders men jag har ändå en fundering kring vad det kan bero på utöver huvudskälet (mig själv).

    Det jag noterat med Hibernan är att den är väldigt styv i förhållande till Mårdboard, Surfspots brädor och den ännu mjukare Västeråsbrädan. Dessa stack iväg mycket lättare i den marginella vinden.

    Av någon anledning, antagligen styvheten, så hamnar mycket tryck på Hibernans främre medar i mycket svag vind. Det beror på att jag måste kliva långt fram och har då svårt att belasta bakmedarna. Kan det vara så att en av de stora vinsterna med en mjuk, sviktande bräda är just detta – att man bättre kan fördela trycket mellan fram- och bakmedar vilket i sin tur gör brädan mer lättdriven i marginella vindar? Vad tror Ni?

  • kinetic

    Medlem
    14 januari, 2013 vid 19:03

    O så här ser Mattias112 senaste skapelse ut, vågar vi hoppas på det bästa av två världar:)?

Sida 11 av 17

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Isbräda – idéer inför 2013!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.