Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing isläget i björkvik?

  • rasmus_w

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 22:35

    @Träsurfarn 531614 wrote:

    Jag måste även passa på att göra vågen för de vindsurfare som pallar med att att surfa på vintern! Ere njutbart!?
    Träsurfarn

    Kan väl fylla på med min erfarenhet (jag är iofs inte normalsurfaren eftersom jag går i t-shirt till nollan, långärmad skjorta om det är minusgrader och jacka om det är -20 eller kallare) är att om man planar så fryser man nästan aldrig, inte ens om man vurpar och hamnar ikrokad under seglet blir det speciellt svårt att klara. Slutar man däremot plana så.. Burr!

    En sak jag däremot upplevt några gånger efter vintersurf är utmattning. Okej, man kan alltid bli trött efter surf, men det känns ofta som att jag blir mycket tröttare och att det tar längre tid innan det går över än om jag hade seglat lika länge under liknande förhållanden i varmare väder. Det är dock inte speciellt svårförklarligt, det går åt väldigt mycket energi för att hålla kroppen varm i kallt väder.

  • benke-2

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 05:45

    Komma till surfet när det skymmer, surfa på syd när det blir vacum vid björkvik och NOLLGRADIGT, kul som f-n å hålla på och vattenstarta i en halvtimimme innnan man får en halvplaning i nollgradigt, säg så här: orka hålla på.

  • gustav-s

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 10:38

    @benke. 531687 wrote:

    Komma till surfet när det skymmer, surfa på syd när det blir vacum vid björkvik och NOLLGRADIGT, kul som f-n å hålla på och vattenstarta i en halvtimimme innnan man får en halvplaning i nollgradigt, säg så här: orka hålla på.

    Varför skulle du åka dit i skymningen för? Min erfarenhet av syd på Björkvik säger inte vacum i alla fall. Vissa av de bästa dagarna i Björkvik har jag fått på syd. Sen att du inte kan vattenstarta så det tar dig en halvtimme får stå för dig. Orka hålla på? Ska man få bra surf får man offra sig lite. Det blåste mellan 11-15 idag så en halvplaning får du väl om du väger 450 kg å kör 4,2 annars kunde det ha varit en toppendag om det vart lite mindre issörja i vikarna och nån plusgrad.

    /Gustav

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing isläget i björkvik?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.