Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jobb och surf

  • robin

    Medlem
    12 september, 2015 vid 07:47

    @Pedersen 735778 wrote:

    Eget företag som teknikkonsult. En del pussel ändå, men ingen som jagar med hur många semesterdagar man tagit ut eller kollar ens flex.
    Surf = ingen fakturering = kvalitetstid

    Fick förresten hjälp med företagsnamnet här på forumet http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?92843-F%C3%B6retagsnamn&highlight=wishbone

    Vad blev det för namn till slut? Wishbone?

  • pedersen

    Medlem
    12 september, 2015 vid 07:50

    Jag la svaret i gamla tråden: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?92843-F%C3%B6retagsnamn/page3&highlight=wishbone
    (Det blev Wishbone Engineering AB.
    Lite kul man får alltid frågor om namnet. Väcker nyfikenhet.
    https://www.facebook.com/wishboneenginnering?fref=photo
    http://wishbone.nu/)

  • bicless

    Medlem
    14 september, 2015 vid 21:24

    Surfbutik visade sig inte vara nån bra lösning för mer surf. Visst man kan surfa på nån testdag då och då och det finns möjlighet åka med på nått leverantörsmöte på Tariffa eller liknande och segla i bra förhållanden 1-2 gånger per år. Men sjuhelvetes mycket jobb. Jag vindsurfade mer innan när jag hade vanligt kontorsjobb. Men kanske jag har nån mer dag totalt på vatten nu om man räknar in kite, sup, vindsurf. Förut vara det bara vindsurf. Vill man surfa mer så är det nog bättre köra uthyrning eller vara instruktör jämfört med butik.

  • sundheden

    Medlem
    15 september, 2015 vid 06:50

    Idag är en sån där dag.
    Jag lider när jag kör runt i Sthlm i jobbet, ser alla träd svaja och ser gäss på vattnet.

  • malibu

    Medlem
    15 september, 2015 vid 08:57

    Jag tror inte att jag får mer gjort om jag är på kontoret 8 timmar istället för 6. Mår såpass mycket bättre med regelbunden surf att det sannolikt är tvärtom.

    Men jag har kreativt jobb där kontorstid inte är det enda som räknas.

  • Aquario

    Medlem
    15 september, 2015 vid 16:45

    Att pricka in en blåsig dag med rätt vindriktning utan arbete eller andra förpliktelser är en mycket sällsynt företeelse. Vill man få till det oftare blir det nog att köpa en gammal buss och kanske bli surfresearrangör. Men då får man kanske även räkna med skilsmässa:-)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 september, 2015 vid 16:56

    Att pricka rätt med ledighet och vind kan, som ni skriver, vara svårt. Nedanstående helt ovetenskapliga analys gjorde jag hösten 2013 enbart utifrån skrivna rapporter i den då aktiva Stockholmstråden. Ta det för vad det är = bara en fingervisning!

    Om vi med utrustning för lättvind menar stora freeridebrädor eller motsvarande så har säsongen maj till sept sett ut på följande vis i min högst ovetenskapliga analys, grundad enbart på inkomna rapporter i denna tråd.

    Om man har utrustning för både lättvind, medelvind och hård vind:

    HELGDAGAR – Ok förhållanden 43 % av alla helgdagar.

    SAMTLIGA DAGAR – Ok förhållanden 32 % av samtliga dagar.

    Om man bara har utrustning för medelvind och hård vind:

    HELGDAGAR – Ok förhållanden 30 % av alla helgdagar.

    SAMTLIGA DAGAR – Ok förhållanden 21 % av samtliga dagar.

    Kom ihåg att analysen endast grundas på inkomna rapporter från åkare och inte på faktiska vindstyrkor. En slutsats man man bl a kan dra är att om man enbart har utrustning för medelvind och hård vind så har man kunnat köra var ungefär var femte dag och har man dessutom utrustning för lättvind så har man kunnat köra var tredje dag.

  • pete

    Medlem
    17 september, 2015 vid 13:21

    Få se nu, ska ta ett titt i kalendern om det var nåt speciellt bokat imorrn… hm, ser rätt körigt ut – får nog korta ner lunchen om allt ska hinnas med…

  • hakuna

    Medlem
    17 september, 2015 vid 13:22

    @pete 735923 wrote:

    Få se nu, ska ta ett titt i kalendern om det var nåt speciellt bokat imorrn… hm, ser rätt körigt ut – får nog korta ner lunchen om allt ska hinnas med…

    Vad är det för ett program?

    Själv har jag möte fram till 11.00…

  • styret

    Medlem
    21 september, 2015 vid 08:14

    Jag jobbar som Scentekniker. Jobbar apan under december och sommarmånaderna för att sen ha VÄLDIGT mycket tid att plocka ut för att komma ner i rätt mängd årsarbetstid. Och iomed att det mesta inom branschen är med väldigt korta planeringar så kan även ledighet plockas ut med några timmars varsel.
    Vissa dagar går absolut inte att komma ifrån, svårt att berätta för Labero och all publik att dom får komma tillbaka en annan dag pga Kuling… Men många dagar kan jag vara helt ledig eller skjuta jobb frammåt eller bakåt.

    Det funkar bra än så länge då jag har en väldigt förstående sambo och inga barn. När dom kommer in i bilden så är planen att antingen gå över till bara Scenmästare eller utöka mitt egna företag inom scendekor för att ha färre arbetsdagar där någon annan är beroende av mig.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jobb och surf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.