Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kap Verde i Mars

Taggad: 

  • dr-masse

    Medlem
    5 februari, 2013 vid 07:33

    @M C 706469 wrote:

    dr Masse har tydligen sådan surfabstinens, alternativt Stockholmsperspektiv att han skriver östsidan när han menar västsidan, Ponta Preta ligger precis som alla bra surfställen ( främst svenska:) ), på VÄSTKUSTEN!

    Och där har vi dagens med marginal mest korrekta diagnos. :crazy:

    Åker man till Kap Verde bör man för övrigt vara bredd på att mantrat ‘no stress’ verkligen tas på allvar där. Så surftaxin till och från spots kan vara lite sen, köra lite udda men dit och hem kommer alltid.

    Saknar ‘no stress’.

  • ludde_l

    Medlem
    5 februari, 2013 vid 09:12

    Jag såg att det bloggas från Kap Verde för tillfället: http://downthelinejunkie.blogspot.se/2013/02/cv-2013-day-11_4.html

  • s31

    Medlem
    5 februari, 2013 vid 20:32

    @KristofferH 706437 wrote:

    @Fiskmat, nu får du sällskap!!! Vi är ett gäng Skåne pågar som bokade en vecka på Sal under påsken igår! nu jävlar hoppas vi på vind…

    Vi lite frågor och tänkte kolla runt lite med alla er som varit där… Vi har planerat att hyra prylar på plats… Som vi har förstått så är det bäst kring Angulo centret men där finns ju flera center, Club Mistral Ponta Leme center, Angulo och Pezi-Huber centret. Är det någon som vet vilket som är bäst och ska man förboka prylar??

    Angulo är att föredra om ni tänker segla västkusten, verkar vara enda centret där det är ok att ta med sig grejorna ut på äventyr. Var på Sal för fjärde gången nu i Januari och fick en del riktigt fin segling. Bloggar lite nu i efterhand, gå gärna in på http://downthelinejunkie.blogspot.se/
    Mvh/Mathias

  • nachoman

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 10:25

    Angulos place är soft att hänga på. Dock är det synd att de inte lägger krut på att hålla utrustningen i toppskick. Bara våg och freewavegrejorna är nya men få till antalet litet spann av storlekar. Ställena bredvid, Mistral och Pezi Huber har massor mer och ny utrustning. Vet dock inte om de tillåter en att åka iväg med grejorna. Vad jag förstår är deras primära inkostkälla restaurangen och inte uthyrningen.
    Är det inte blåsiga dagar är det ok att låna SUP och surf om man förbokat så länge ingen timbokare kommer och tar dem.

  • m-c

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 11:43

    Hittade lite bilder från de dagar jag var där:) Längtar inte tillbaka ett dugg!!!!!!
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.416225308453419.109597.185654458177173&type=1

    /Måns

  • perda

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 12:20

    Någon som har koll på hur det funkar att ta med egna prylar? Behöver man hyrbil eller funkar det med taxi? Får man med brädan i transferbussen från flygplatsen?

    Tänkte åka med Fritidsresor till Santa Maria.

    / Per

  • kristofferh

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 13:39

    Ser fan makalöst ut!, tråkigt att man bokat :tongue:

    Ni som varit där… Ska man satsa på att ta sig omkring på fler ställen (typ de ni har med i bloggen) eller kan man klara sig i en vecka på de inne i Santa Maria (Ponta Leme etc)? Tilläggas bör göras att vi är vana vid höft- till axelhöga onshore vågor i Skanör och novischer om man jämför med er jag kan se på bilderna…

    @S31 nu läst er blogg, pärm till pärm, mycket uppskattat!

  • fredrik67

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 13:56

    Jag tog med prylarna till Santa Maria förra året med Fritidsresor. De fixar transfern till hotellet , antingen får det plats i bussen eller så tar de brädan i en separat bil. Det kostade inget extra…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 14:15

    Just hemkommen från en vecka på allinclusive strax utanför Santa Maria. Det är svårt att se att någon, oavsett nivå, skulle bli missnöjd med förhållandena (frånsett speedare). Windsurfarna verkade köra mellan 5.0 och 7.2. Gott om kitare, en del supar och surfare vid den långa stranden. De flesta windsurfarna körde vid Angulo där det är platt bakom landtungan i den nordostliga vinden. Man kunde räkna till runt 25-30 brädor ute samtidigt. Enkla förhållanden vågmässigt rådde även i större delen av bukten vid Santa Maria.

    Det var rätt anmärkningsvärt att se hur dåligt många kitare tog höjd. De kom släpandes på sina utrustningar mot lovart en efter en på stranden. En kitare bröt dock mönstret en dag då det blåste lite mindre. Killen svävade vackert i luften på sin foil och såg ut att pressa höjd rejält.

    Nu vet jag inte om andra har bättre information men jag talade med en “local” som var på stranden varje dag och han sa att det blåser bra fram till och med mars och en bit in i april men sen dör vinden.

  • nachoman

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 14:42

    Hoppas att ni som bokat slipper Harmattan vind som slog in när vi åkte.

  • mikaelrexander

    Medlem
    9 februari, 2013 vid 09:13

    Fina bilder 🙂 . Nu blir jag sjukt sugen. Jag och tjejen drar den 20 feb. Ni som har varit där. Körde ni med shorty eller räcker det med shorts och tröja?

  • fiskmat

    Medlem
    10 februari, 2013 vid 10:41

    Otroligt fina bilder på facebooksidan, gött sugen jag blev på att åka nu! Sköna fotovinklar också, perfa att tjejen skaffat ny 400 mm glugg 🙂

    Tack för värdefull info alla!!

  • jimmy-t

    Medlem
    10 februari, 2013 vid 16:38

    Kom hem från sal, santa Maria förra veckan. Hade ingen vind under den veckan jag va där, surfade ca 5 timmar av 6 dagars hyrning av utrustning (planade ca 1timme) väldigt onormalt att det inte blåser men jag lyckades träffa. Ja just det, det regnar vid ca 10 tillfälle om året, jag upplevde 3 av dom tillfällena 🙂 hoppas ni andra har bättre lycka för om man inte håller på med någon vattensport finns e inte mycket att göra, har man lika mycke otur som jag så solen lyste med sin frånvaro är det ganska segt :p

  • mangew

    Medlem
    11 februari, 2013 vid 13:46

    Kom hem från Sal i förra veckan. Surfing i badbyxor och 25 grader i vattnet, räcker för att jag åker tillbaka mycket snart. Vi åkte hela familjen (2 pojkar på 3 och 5 år), visst det blev fler timmar vid poolen med en drink än på bräda, men vi är mycket nöjda med resan. Vi bodde på Melia Tortuga Beach (500m från Ponta Preta), riktigt trevlig ställe vilket bidrog till de många timmarna vi poolen… 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kap Verde i Mars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.