Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Konas smarta brädor.

  • rillestark

    Medlem
    27 november, 2007 vid 07:35
    JPS;430929 wrote:
    * Vill en raceputte raca på en KONA? Nej.
    * Vill en freestylare köra KONA? Nej.
    * Vill en formulaseglare köra KONA? Nej.
    * Vill en vågseglare köra KONA. Nej.

    Har du prövat den? :cool2:

    Frid,

    /Richard

  • rillestark

    Medlem
    27 november, 2007 vid 07:38
    JPS;430929 wrote:
    * Vill en raceputte raca på en KONA? Nej.
    * Vill en freestylare köra KONA? Nej.
    * Vill en formulaseglare köra KONA? Nej.
    * Vill en vågseglare köra KONA. Nej.

    Bra! Då kan du ju berätta för oss andra hur du gjorde för att komma fram till denna absoluta sanning som din tabell ger uttryck för.

    De flesta av mina medvandrare här på klotet som jag träffar på har en stor nyfikenhet på att testa nya saker och bredda sina erfarenheter! 🙂

    Frid,

    /Richard

  • fredrik-ygge

    Medlem
    27 november, 2007 vid 11:12

    @The_Novice 430892 wrote:

    Nu är vi ju på ett vågforum så skall det testas så blir det i Varberg eller Vilshärad nästa gång det blåser 18m/s, jag tar en EVO 62:a och 3.7 så kan du ju köra med 9.0…

    Ta med kamera också är du snäll.

  • rasmus_w

    Medlem
    27 november, 2007 vid 12:46

    Finns det inte nån som helt enkelt kan photoshoppa dit en Kona under fötterna på Kauli i nån av hans cutbacks på Cabo Verde i våras, så är ju saken bevisad. En kona med twinfins…

  • alexasu

    Medlem
    27 november, 2007 vid 13:32

    får man twin-centerbord då med?

  • rillestark

    Medlem
    27 november, 2007 vid 13:33
    Rasmus_W;430969 wrote:
    Finns det inte nån som helt enkelt kan photoshoppa dit en Kona under fötterna på Kauli i nån av hans cutbacks på Cabo Verde i våras, så är ju saken bevisad. En kona med twinfins…

    Jag har mycket att lära om windsurfing i vågor, är detta en cutback? :confused2:

    [IMG]http://www.u-ride.net/images/articles07/05/kona12.JPG[/IMG]

    Frid,

    /Richard

  • stinger

    Medlem
    27 november, 2007 vid 13:53

    Jo iaf på väg att bli men det ser ut som han har lite för mycket fart för att få till den ordentligt. Mer “spray” på den här. Sen skickar jag med en bild på en bottomturn också…

  • andreas-f

    Medlem
    27 november, 2007 vid 14:03

    Äh jag tycker allt att det ser ut som en cutback. Detta är också en cutback. Hihi.

  • jeppo_f

    Medlem
    27 november, 2007 vid 14:21

    @Miracle 430933 wrote:

    Bra! Då kan du ju berätta för oss andra hur du gjorde för att komma fram till denna absoluta sanning som din tabell ger uttryck för.

    De flesta av mina medvandrare här på klotet som jag träffar på har en stor nyfikenhet på att testa nya saker och bredda sina erfarenheter! 🙂

    Frid,

    /Richard

    Finns det någon filmsnutt eller kort på Kona Freestyle in action? På websiten står det saker som “radical shortboard fashion freestyle”. Jag tvivlar inte på att nån har lyckats baxa runt 14 kilo och 215 liter bräda i en spock, men det kan ju inte vara lätt…

    /jeppo

  • styret

    Medlem
    27 november, 2007 vid 15:06

    saxat från en tråd om race

    @Joachim_Larsson 430780 wrote:

    Du glömde att vi också kör slalom, freestyle och långdistans….

    Joachim
    http://www.konanordic.com

    skulle precis som jeppo vara intreserad av att se lite freestyle.

    jag bjussar på en (något oskarp) sekvens med nicke från klagshamnstävlingen för att sparka igång bildbatteln, kona mot trad freestyle.

  • lars_k

    Medlem
    27 november, 2007 vid 15:12

    Go Kona! Kan Nicke göra denna radikala freestylemanövern på sin planka?

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 november, 2007 vid 17:11

    @Miracle 430930 wrote:

    Det här inlägget handlar bara om jantelagen… 🙁

    Din kommentar visar ju att du stödjer detta.

    Jantelagen? Har inget med detta att göra.

    Ett desperat men misslyckat försök från din sida att rikta om focus, är du politiker kanske?

    Att du inte reagerar på denna osmakliga smygmarknadsföringen av Kona kan bara bero på 2 saker, antingen förstår du inte att det sker eller så har du ngt för egen räkning i potten.

    Hur kommer det sig att denna tråd “slumpmässigt” dyker upp i olika forum här på konfen? Vilken koppling har Kona till Freestyle?

    Vore intressant att höra vad du tror.

    /Magnus

  • rillestark

    Medlem
    27 november, 2007 vid 17:46

    Visst Magnus! Svarar på ditt inlägg punkt för punkt…

    Kort långbräda? Eller kanske lång kortbräda..

    Fyndigt! 🙂

    Konasäljaren, tror att hela den här tråden har gjort det ganska svårt för dig att få surfsverige att få en bra uppfattning om din produkt.

    Han är entreprenör ut i fingerspetsarna och har mer personlighet än de flesta, är det straffbart? :confused2:

    Du försöker göra kopplingar till Anders Bringdahl som är en erkänt duktig vindsurfare av världklass för att sälja in prylarna, jävligt billigt!

    Ja, tiden kommer att visa om han har tagit sig vatten över huvudet här eller ej, men kopplingen finns helt klart på flera sätt. Medlemmar från Bringdals familj seglar ju redan Kona om jag fattat rätt. Jag hoppas att Joachim kommer att redogöra mer för detta inom kort. Låter spännande! 🙂

    Det är ju tydligt att prylarna inte kan stå för sig själva.

    Det här är ju bara skitsnack. 🙁
    Om jag har förstått rätt så är just nu Exocet Kona den mest sålda brädan i världen. Jag har seglat min 30 timmar i höst. Jag har alltså prövat produkten i fråga. :cool2:

    Det hade varit mycket smartare att dyka upp oanmäld på något surfspot, låta ngn vass snubbe segla skiten av oss andra med dina prylar. Folk hade blivit nyfikna och snacket hade gått, även här på konfen. Även om de flesta inte skulle köpt nån bräda för egen räkning kanske vi skulle handla till våra flickvänner/fruar/återfallssurfande polare etc.

    Hur kommer det sig att denna tråd “slumpmässigt” dyker upp i olika forum här på konfen?

    Du har säkert rätt, men jag förstår honom, det är inte lätt att vänta när man brinner av entusiasm. 😀 Antalet brädor i Sverige är ju inte så stort än, trots det är det redan en stor tävlingsklass. Joachim verkar ha storslagna planer. Lyckas han genomföra hälften så skulle jag bli mäkta imponerad! 😉

    Vilken koppling har Kona till Freestyle?

    Det kan jag inte svara på.
    Har tyvärr ingen erfarenhet av freestyle själv, däremot har jag en minimal erfarenhet av segling i vågor.

    Tror inte så många är sugna på det nu…..

    Tiden kommer att visa om din pessimism var riktig. 😉

    Frid,

    /Richard

  • joachim_larsson

    Medlem
    27 november, 2007 vid 18:41

    Idén bakom denna tråd var att belysa en ny gren inom windsurfing, klart det är kommersiellt att skapa en ny brädtyp.

    Alla har väl viljan att lyckas med detta man gör. Och detta är inte smygreklam, då skulle jag inte skriva Konas smarta brädor, detta belyser om något att det är Kona, det kallar jag inte smygreklam.

    Smygreklam är nog mera när man döljer vad man snackar om.

    Förresten så kryllar det av smygreklam på detta forum (se alla signaturer) varför tror du det finns teamrider att dom ska sälja mindre brädor noway mera brädor till marknaden.

    När denna tråd började var faktiskt jag nybörjare att skriva på forum och jag har redan bett om ursäkt för detta redan ( början av tråden) detta är utagerat) men jag börjar lära mig hur detta fungerar.

    Fokus i denna tråd kanske skulle vara “längre vågbrädor i mindre vind” kan detta vara något?

    Och som vanligt för försöker jag skilja på sak och person, men detta är väl alla medvetna.

    Som min Mamma säger när man är dum så mår man mest dåligt själv, jag älskar alla i denna tråd….

    Att diskuter går ut på att komma framåt.

    Peace love and understanding…på en longboard i rätt förhållanden…

    Joachim
    http://www.konanordic.com

  • joachim_larsson

    Medlem
    27 november, 2007 vid 18:55

    @Oregistrerad 431021 wrote:

    Jantelagen? Har inget med detta att göra.

    Ett desperat men misslyckat försök från din sida att rikta om focus, är du politiker kanske?

    Att du inte reagerar på denna osmakliga smygmarknadsföringen av Kona kan bara bero på 2 saker, antingen förstår du inte att det sker eller så har du ngt för egen räkning i potten.

    Hur kommer det sig att denna tråd “slumpmässigt” dyker upp i olika forum här på konfen? Vilken koppling har Kona till Freestyle?

    Vore intressant att höra vad du tror.

    /Magnus

    Kona har faktiskt många brädor och dessa kan användas till många saker givetvis kanske inte lika bra som vissa andra specialicerade produkter, men för många kanske dessa duger….

    Därför finns nog Kona på flera trådar på konfen….likväl som andra fabrikat gör men kona har ju inte specialicerat sig utan för sökt att tillfredställa och göra det enklare för konsumeten och utövaren.

    I Konaklassen har vi faktiskt startat upp classic frestyle på en del av våra events (vilket blir flera 2008) och killen på bilden (högkant) heter Mark och bor i Cannes och är väldigt duktig på just denna gren. (vi såg honnom på VM2007) du kan läs mera om detta på: http://www.kona-windsurfing.com/events.asp

    Det kommer flera nyheter t.ex man börjar fixa tandemrace i vår i Frankrike

    Kanske det skulle startas en långboard (Ämne på konfen då det verkar vara väldigt stort intresse på just dessa trådar) eller vad tror ni? då behöver bara dessa som intresserar sig för denna gren inom windsurfing läsa detta?

    Joachim
    http://www.konanordic.com

Sida 8 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Konas smarta brädor.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.