Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa epoxi i sthlm…

  • Köpa epoxi i sthlm…

    Publicerad av k-p på 5 juli, 2001 vid 07:24

    Är det någon som har namnet på en BRA och välsorterad färghandel / båttillbehörs butik där man kan köpa billig och bra plast och epoxi?
    Tacksam för hjälp….
    /KP

    anonym-anvandare svarade 22 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2001 vid 07:54

    “Båtplast och båtrylar” någonting finns det en butik som heter som ska vara bra på sånt.

    Biltema tror jag säljer lite oxå, det beror ju på vilken mängd det rör sig om!

  • brattberg

    Medlem
    9 juli, 2001 vid 08:48

    Fixade laminatet runt en box och lagade lite dingar med en epoxi som heter:

    Märke: International
    Modell: Epiglass HT9000

    En flaska aceton, lite maskeringstejp och c:a en halvliter epoxi med doseringspumpar (helt suveräna) gick på en femhundring på Byggplast och Båtprylar i Segeltorp.

    Det verkar ha fungerat och härdat ut riktigt ordentligt, ska bli intressant att se om det håller för ordentlig segling också.

    Epoxin är nästintill helt klar/genomskinlig.
    Om du skaffar kitet, skaffa pumparna, blandningen av epoxin blir helt suverän, går lätt och det härdar verkligen ut ordentligt. Se bara till att pumpa ut luften så du inte får halva pumptag.

    Erlandssons brygga finns det även en båtaffär som heter som ligger strax norr om stan, de skall ha en del epoxi att välja på har jag hört.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2001 vid 10:23

    Hej!

    Har också handlat på Byggplast och Båtprylar tidigare men såg till min förvåning exakt samma kit med härdare och epoxi inkl de supersmidiga doseringspumparna på OK i strax söder om Globen…kanske bara en kampanj de körde men värt att kolla om man bor i närheten och inte orkar dra till segeltorp.

    mvh

    Per

    PS Skall man ha väv också tror jag dock att förstnämnda butik är bäst. DS

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa epoxi i sthlm…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.