Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa EVA, var?

  • Köpa EVA, var?

    Publicerad av vinta_kestrel på 7 maj, 2007 vid 17:38

    Hej,

    håller på att fixa till en Windsurfer Original (’74) till att bli ungarnas lekplats (och kommande startplattform för w-surf med Hot Microfreak 0.8-1.2) och min latasommardagarleksak (med ett Superfreak förstås!). Mastfotsfrågan löst, nu återstår att fernissa centerbordet samt skaffa EVA-material för däcket.

    Någon som vet var man kan köpa sånt och vilken typ av lim man bör använda bör att limma EVA’n mot polyethylene-brädan?

    /Niclas

    lars_k svarade 17 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • thoots

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 22:43

    Jag vet inte var, men jag är ute efter footpads till renoveringsprojekt, kanske finns på samma ställe 🙂

  • swe-496

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 03:31

    Har för mig att man hade nån typ av plaststav liknande den man lagar skidbelag med. Man smälte den med en tändare eller liknande mot den sprickan man hade. Blev ingen snygg lagning dock. Frågan är om inte smältlim till limpistoler borde funka att laga en spricka med.

    Som lim borde ett enkomponentslim som klarar vatten funka. Kontaktlim a´la Karlsons Klister kanske? Liquisole?
    Inte säker på den stavningen.

  • lars_k

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 07:00

    Jag limmade fast mina pads med detta kontaktlim, de sitter bra fortfarande:
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=384446

  • vinta_kestrel

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 14:26

    Kongolasse, seglar du med polyethylene-bräda?! 😉 Men det limmet kanske fäster på PE-bräda också…

    Och så då EVA-skum – nån som vet vart att få tag på?

  • lars_k

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 17:07

    Hmm, I wish. Hinkplast är ju oförstörbart och flexar gött. Verkar som limmet inte funkar på polyeten (samma som polyethylene?):
    http://www.cascose.dk/_upl/pdf/produktblade/Casco%20Kontaktlim%20S9%20Super%203831.pdf

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa EVA, var?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.