Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing köpa från internet

  • köpa från internet

    Publicerad av kull på 27 januari, 2004 vid 10:56

    tja nån som har handlat från usa eller nån annan nät butik. vet att sånt inte är populärt bland de lokala handlarna men jag har inte råd att lägga 6-7000 på en bräda. så ja är det nån som kan reka en webshop

    anonym-anvandare svarade 20 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • sportentusiast

    Medlem
    27 januari, 2004 vid 12:56

    Det går oftast alldeles utmärkt att handla från internet, MEN beroende på varifrån du köper prylarna exv USA så tillkommer momsen. Den läggs på både frakt och produkter. Du kan också få betala en tullavgift som jag har för mig är på 2.7%. Har du tur slipper försändelsen igenom, men räkna inte med det.

    Jag har själv köpt både från USA och Australien. Från USA las ovan nämnda avgifter på. Från Australien däremot slapp jag moms, men då hade å andra sidan säljaren skrivit “demonstrationsmaterial” på tulldeklarationen och det rörde sig om en ringa summa på runt 2000 kr.

    Sammantaget är det ofta inte så billigt om frakt, tullavgift och moms läggs på. Detta styr ju handlarnas priser i Sverige, som därför kan verka aningens dyra ibland.

    Mvh

    Bengt-Erik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 januari, 2004 vid 13:01

    tull och moms är 36% TOTALT..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 januari, 2004 vid 13:11

    köp begagnat! lägg ut en köpesannons…

  • lafleur

    Medlem
    27 januari, 2004 vid 19:17

    Det är hur lätt som helst att slippa momsa.. En bekant köper massor med kläder ifrån en butik i USA.. De sätter bara värdet på produkterna till typ 5-10% av det riktiga värdet. du momsar bara på det belopp som står på fraktsedeln..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 januari, 2004 vid 21:19

    Alternativt kan man ju köpa från butiker i Europa då blir det lite billigare, samt att man slipper momsen jmft med om man köper produkter utanför EU.
    Tex. Jag köpte min kite från denna butik och måste man inte har årets modell kan man ju komma över en lite billigare bräda. http://www.windsurf.de

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 januari, 2004 vid 16:14

    Det är sant att det går att lägga totalvärdet på produkterna lägre, vilket jag lyckades få igenom då jag köpte från USA. Men då bör man ha kollat att det går FÖRE köp…

    MVH

    Bengt-Erik

  • lafleur

    Medlem
    28 januari, 2004 vid 16:57

    själv klart, det var ju det jag sa. Att man skulle prata med säljaren.

  • sportentusiast

    Medlem
    28 januari, 2004 vid 18:24

    Det var inget ifrågasättande “lafleur”. Ville bara inskärpa att man ska vara helt säker på att man är överens för att inte få en obehaglig överaskning. Litar väl inte till hundra procent på alla handlare då många lovar runt men håller tunnt.

    Kanske är det enkelt att få handlarna att sänka totalpriset vid tulldeklaration. Jag hade bra kontakt med den jag handlade av (haft kontakt länge innan köp) och har ej prövat andra ställen. Fick dock betala med VISA i förskott, vilket innebär att jag inte haft mkt att sätta emot om handlaren satt fullt pris i tulldeklarationen. Tycker dock att det verkar vara lite märkligt om man utan vidare skriver ner värdet vid tulldeklaration. Borde ju inte vara helt lagligt=riskfritt. Men jag kan ju ha fel blush.gif

    Hur som helst, lycka till den som köper från icke EU-land!

    Mvh

    Bengt-Erik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 januari, 2004 vid 18:25

    vet inte hur de har det med brädor men kolla jalla fall:
    http://www.onboardstore.com/

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 januari, 2004 vid 23:11

    Hittar man en billigare GLK kite i Usa eller Eu (bevisbart och ärligt inget moms fiffel etc) får du samma GLK kite till det priset här av oss detta gäller givetvis affärspriser av auktoriserad återförsäljare och nya drakar!
    Bifogar en prislista från Usa!Mvh Bengt N
    GLOBRIDER-GKLIFT Size Kite Package Kite Only
    Globerider lift2 7m $990.00 [Order] $790.00 [Order]
    Globerider lift2 9m $1,090.00 [Order] $890.00 [Order]
    Globerider lift2 12m $1,250.00 [Order] $1,050.00 [Order]
    Globerider lift2 15m $1,390.00 [Order] $1,190.00 [Order]
    Globerider lift2 18m $1,490.00 [Order] $1,290.00 [Order]
    Globerider lift2 20m $1,590.00 [Order] $1,390.00 [Order]

    Globerider Introduces A Major Breakthrough in Kite Design
    Mat Pendle and the Globerider R&D team have done it again. They have recently released the details surrounding their mysterious new wing-tip design, and it is nothing short of Revolutionary. This patented new KPO system (Kite Power Optimizer) dramatically increases the range of the kites and adds more steering response. It allows the kite to depower more than any kite on the market, at the same time creating much more lift with far less drag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing köpa från internet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.