Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpt en F-one Mitu Monteiro 2014

  • Köpt en F-one Mitu Monteiro 2014

    Publicerad av crazykite på 27 december, 2013 vid 19:11

    tja gubbar vad tycker ni ska jag försöka mig på att köra strapless eller med??
    någon om kör med liknande brädor???

    kalle07 svarade 10 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • ante_lkpg

    Medlem
    27 december, 2013 vid 20:07

    Kör utan straps. Det är inte så svårt som det verkar och det är ändå den friheten du vill åt med surfboard.

  • pripps

    Medlem
    27 december, 2013 vid 20:52

    Strapless,finns inget annat alternativ 🙂
    /Tommy

  • crazykite

    Medlem
    27 december, 2013 vid 22:34

    verkar som om alla är överens då testar jag strapless i morgon 😉
    längtar som fan till morgondagens session……

  • pripps

    Medlem
    28 december, 2013 vid 16:23

    @crazykite 719906 wrote:

    verkar som om alla är överens då testar jag strapless i morgon 😉
    längtar som fan till morgondagens session……

    Hur gick det ?
    /Tommy

  • crazykite

    Medlem
    28 december, 2013 vid 18:39

    fan vågigt så kom ju knappt upp och när jag väl kom upp och ut så gick det ju inte vända 😉 he he
    men ska köra plattvatten i morgon och försöka lära mig knepen

  • above_the_law

    Medlem
    29 december, 2013 vid 10:12

    Vända? Gippa som vanligt och kör tåsida istället. Bara att kliva fram lite med bakfoten och placera den lit längre ut mot lovart-kanten samt tryck ut höften mot vinden. På så vis är du dessutom inte tvungen att byta stance när det väl kommer ett fint set som du vill göra en snapp eller cut back på (då hinner du inte skifta ändå). Dessutom, du måste ju ändå stå kvar på tåskär i bottensvängen alt om du vill göra en backside snapp mm! Har kört det mesta i många år nu och förstår absolut inte varför man skulle köra med stroppar ö h t. Möjlgen en framstropp för att komma igång… man ALDRIG bakstropp!!! Gör bara att du står för långt bak och blir begränsad vilket gör att du aldrig kommer att verkligen SURFA ut bara kör med hjälp av kitens kraft och då kan du lika gärna vara kvar på en TT. Att byta stance kan möjligen vara en fördel för att ta bättre höjd när du ska ut igen men med lite träning är det inga problem heller… Kör hårt, kommer att betala sig i glädje:-)
    /Nicco
    @crazykite 719922 wrote:

    fan vågigt så kom ju knappt upp och när jag väl kom upp och ut så gick det ju inte vända 😉 he he
    men ska köra plattvatten i morgon och försöka lära mig knepen

  • crazykite

    Medlem
    1 januari, 2014 vid 08:18

    Tack för tipsen ska testa och träna aså fort jag kommer tillbaka ska ju till Haugstol i 4 dagar och snowkita 🙂

    @above_the_law 719938 wrote:

    Vända? Gippa som vanligt och kör tåsida istället. Bara att kliva fram lite med bakfoten och placera den lit längre ut mot lovart-kanten samt tryck ut höften mot vinden. På så vis är du dessutom inte tvungen att byta stance när det väl kommer ett fint set som du vill göra en snapp eller cut back på (då hinner du inte skifta ändå). Dessutom, du måste ju ändå stå kvar på tåskär i bottensvängen alt om du vill göra en backside snapp mm! Har kört det mesta i många år nu och förstår absolut inte varför man skulle köra med stroppar ö h t. Möjlgen en framstropp för att komma igång… man ALDRIG bakstropp!!! Gör bara att du står för långt bak och blir begränsad vilket gör att du aldrig kommer att verkligen SURFA ut bara kör med hjälp av kitens kraft och då kan du lika gärna vara kvar på en TT. Att byta stance kan möjligen vara en fördel för att ta bättre höjd när du ska ut igen men med lite träning är det inga problem heller… Kör hårt, kommer att betala sig i glädje:-)
    /Nicco

  • ben-game

    Medlem
    19 februari, 2014 vid 19:21

    Strap less is the only way baby!!

  • kalle07

    Medlem
    20 februari, 2014 vid 17:25

    STRAPLESS is da way 2 go…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpt en F-one Mitu Monteiro 2014

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.