Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kul i Lejet!

  • Kul i Lejet!

    Publicerad av robin på 16 augusti, 2014 vid 19:28

    Oj vad roligt jag hade idag! Åkte ner med tänket att jag skulle SUPa lite och med lite tur få vindsurfa om prognosen höll. Väl där är det några ute med rätt stora grejor så jag tar SUPen och leker lite i vågorna. Efter en stund märker jag att de med 5,3 börjar få lite fart så jag riggar och sticker ut. När jag riggar lovar jag mig själv att jag ska satsa på loopar idag. Har alltid haft en massa svepskäl till att inte göra det men med 20 grader i vattnet och ett snällt och litet Lejet tänker jag att det är nu eller aldrig.

    När första branta vågen kom laddade jag på en bakåt och kom så långt som till ett ryggplask. Men jag var så jäkla nöjd med att jag satsade! Bakåtladdningarna fortsatte och summan för dagen var nog ett tiotal hopp som kändes som riktiga loopförsök och säkert det dubbla som bara blev som misslyckade hopp där jag landade på ryggen utan att rotera. Efter ett tag började jag få lite känsla för det och de sista tre-fyra roterade så långt att det kändes att det var riktiga loopar! Så jäkla kul! Kom runt så långt att nosen gick rätt ner i vattnet. Nästa gång behöver jag bara lite mer höjd så kan jag göra mina första misslyckade landningsförsök!

    tws svarade 9 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • tws

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 02:02

    Stapp foten i røven så sitter backloopen. Tenk etter, det er som nosebone.

  • robin

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 08:50

    Nosebone, vad menar du?
    När jag låg i sängen igår kväll och gick igenom looparna så insåg jag att jag nog hade raka ben. På tisdag drar jag in bakbenet ordentligt och tar mig runt!

  • tws

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 11:14

    Når du trar inn bakbenet og retter ut forbenet så minner det om noesbone på snowboard. det slower ned rotasjonen og gjør at du lander med fronten av brettet først. Slipp ut bakre hånden og trekk fremre hånden inn til brystet også mens du er på toppen og drar inn bakre benet. da blir backloopen stiligere. Et tips for dette er å holde underhåndsgrep foran i backloopen. Sigurd Espeland gjør det og ingen har så stilig backloop som han. Men jeg tør ikke 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kul i Lejet!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.