Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kvalitets våtdräkt?

  • bicless

    Medlem
    26 september, 2012 vid 18:56

    Orsaken att den horisontella dragkedjan försvann på våtisar tror jag var att man produktutvecklade de vertikala så långt att de är snudd på lika täta som detta halvtorris horisontella som NP och några till hade. Jag har en ascan icehawk nu med YKK:s bättre variant av vertikal och får i stort sätt inte in nått vatten genom dragkedjan alls som man upplever det.

    Men en riktigt T-zip trorrdräktsdragkedja är en annan kaliber, sån har jag på torrisen. Den är sjukt robust men också mycket stelare och trögare. Tror inte den passar särskilt bra på en våtdräkt.

  • davven

    Medlem
    30 september, 2012 vid 06:20

    Tycker simmers nya är grymt skön, har även en np 3000 vilken klämmer avsevärt mkt mer armar,överkropp. Vilket ofta gör att man sloknar snabbare. Tyckr jag iaf

  • pelle_o

    Medlem
    30 september, 2012 vid 09:13

    Dom bästa dräkter jag haft är tveklöst GUL, håller dubbelt så länge som någon annan jag provat. Vet inte om dom säljs i Sverige, köpte från wetsuiteoutlet.

  • planing

    Medlem
    30 september, 2012 vid 10:27
    Oscar;698505 wrote:
    Hade en Pro-limit med dragkedja på bröstet för kanske 5 år sen. Problemet med den var att den läckte som ett såll när man hade armarna över huvudet för att vattenstarta. Hur funkar Rip Curls lösning?

    Blev lite rädd när jag läste detta första gången. Dagen innan hade jag nämligen köpt en Rip Curl E-bomb :santa:.

    Men efter att ha testat den några gånger nu så kan jag konstatera att den inte läcker en droppe. Nja, några droppar såklart, men den är bra mycket torrare än min förra NP 5000. Helt tät i halsen, och jag har inte märkt nåt läckage från bröstdragkedjan. Har vattenstartat med den säkert 30 ggr, och inte märkt nåt.

    Min förra NP5000 var lite varmare i luften i pga enkelnylonet, men vad hjälper det när halsen läcker och det bildas en massa småhål efter nån tids användning. Kroppen får ju hela tiden jobba med att värma upp någon dl vatten som ligger och skvalpar i dräkten.

    Min djävulska plan är att testa ut E-bomb:en ordentligt, och komplettera med en http://www.surfers.se/sv/vatdrakter/herr/rip-curl-flash-bomb-654-hooded-1.html när det är dags för huva. Det känns ok då jag räknar med att dräkterna kommer hålla sig ok i minst 5 år. Jag betalade 2300 för E-bomb:en, och nån tusenlapp per år betalar jag gärna för att inte frysa.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kvalitets våtdräkt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.