Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga fenbox?

  • Laga fenbox?

    Publicerad av maglu på 5 december, 2011 vid 13:12

    Körde på en sten i lördags. Fenskruven drogs ned några mm. Powerbox på en Drops.
    Brickan till skruven har bågnat och materialet i fenboxens ovansida har spruckit runt brickan och sjunkit in. Har denna del “tillgång” till brädans kärna så att vatten kan ha trängt in?

    Hur laga? Bara fylla ut och hoppas det håller ett tag?

    Inga synliga förändringar eller sprickor för övrigt runt boxen.

    Dingade även nosen då jag körde brädan i botten i samband med kastfallet som blev resultatet av ovanstående grundkörning. Dock bara lack verkar det som, men på en ganska stor yta. Drops verkar hård och hållbar (som andra vittnat om tidigare).
    Glad jag inte slog mig. Var en stenkista från en gammal brygga, 20cm under ytan.

    sinker svarade 12 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • svenne

    Medlem
    5 december, 2011 vid 13:31

    Det brukar gå att fylla upp med ep+filler.

  • sinker

    Medlem
    5 december, 2011 vid 22:56

    Hej Svenne,
    Vad säger du om denna då? Det är väl bara att byta hela boxen misstänker jag. Eller kan man försöka bygga upp och förstärka. Jag har aldrig jobbat med minituttle förut.

    Om ni undrar hur det blev så här så kan jag förmedla att minituttle och fena som inte fyller hela boxen ska inte kombineras med grundstötning. Fenbasens bakkant trycker på ett icke-förstärkt ställe i boxen.

    /sinker

  • svenne

    Medlem
    6 december, 2011 vid 01:28

    Den där byter du. Jag har hur mycket MT-boxar som helst. Säg till om du behöver en.

  • sinker

    Medlem
    6 december, 2011 vid 13:55

    Härligt, rakt, tydligt svar 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga fenbox?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.