Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing laga segel – silvertejp ok?

  • laga segel – silvertejp ok?

    Publicerad av sia på 13 juli, 2001 vid 05:26

    har små revor i den genomskinliga plastfilmen på mitt lastgamla favoritsegel (NP) finns ngt bättre sätt än att silvertejpa?
    Har ngn gammal segel-lagningstejp också, men den är nog mer för tygdelarna. Eller…?

    Det brinner i knutarna, syd 7-11 på ostkusten enligt SMHI (om man nu ska tro på dem 🙂

    syke svarade 22 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 06:27

    På byggvarus typ OBS m.m finns en polyestertejp, transparant, tio meter lång och tio cm bred. Kostar 49 kr rulle. Tessan är varunamnet.
    DEN ÄR KANON

  • k-p

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 06:42

    Segelduks tejpen fungerar DÅLIGT…duger nog knappt till att laga “tygdelarna”, det äe ialla fall min erfarenhet. Silvertejp fungerar bra men är kanske inte så snyggt. I surfbutikerna finns monofilms lagningstejp men den brukar vara dyr…kanske värt att kolla den där tejpen som heter “Tessan” som anonym tipsade om…..

    KP

  • sia

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 06:50

    Tessan låter som en bra ny kompis! Har < 5min. till närmaste byggvaruhus så snart skall här testas (Tessas ;) återkommer med rapport om hur det gick - tack för hjälpen!

  • kris

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 07:00

    ¨Tesa House & Garden, fast “Tessan” var mycket gulligare 🙂

  • syke

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 09:49

    jow. min lokala surfaffär tar typ 20:- för monofilmslagning som räcker till en spricka på ca 10-15 cm, det är väl shysst? Men tessan tejpen lät ju fint, ska ta och köpa lite idag tror jag!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing laga segel – silvertejp ok?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.