Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Lagning av 15cm spricka?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 oktober, 2005 vid 21:22

    enligt kursledaren på en epoxikurs som jag var med på så var det i första hand slipdammet som var allergiframkallande. Och detta framförallt inom en vecka efter själva arbetet, för efter en vecka är efterhärdningen klar o då är dammet mindre allergent.
    Har aldrig haft några problem med själva jobbet, men är djävligt ordentlig när jag slipar- dvs har andningsskydd.

    Verkar inte finnas några belägg att epoxi ska vara cancerogent.

    T

  • ola_p

    Medlem
    14 oktober, 2005 vid 21:49

    Jag har för mig att det beror på viskositeten, lågviskös epoxi är cancerogen enligt min epoxihandbok..

  • alex_

    Medlem
    14 oktober, 2005 vid 22:52

    AAH vafan! po med litta gaffatejp! det fixar allt! räcker inte gaffatejpen, köp mer, finns i närmaste bygghandel, om du mot förmodan tycker det är kass köp lite gelcoatskit och gör som dom inbitna proffsen säger att du ska göra! smirk.gif

  • rasmus_w

    Medlem
    15 oktober, 2005 vid 22:34

    Lite om “gladpacktricket”. Vanlig tejp funkar också och kan användas för att hålla epoxi på plats när man gjuter. Vi gjorde så för att förstärka ett något kexigt/murket fribord på båten: Tejp för alla hål på sidan av plankan och sen fyllde vi uppifrån med epoxi.

    Om sen tejp eller gladpack är bäst beror på omständigheterna. För att jämna till brädlagningen är säkert gladpacken bäst.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Lagning av 15cm spricka?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.