Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing längden på hängselelinor?

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    7 oktober, 2003 vid 14:44

    nu skall vi inte vara sådana..jag gjorde dem i paint på 10 sek grin.gif

    Nope..
    Han instrukterade det så bra me sina rörliga moves på filmen så jag tolkade honom rätt..

    Du kan få låna filmen om du vill!?
    inte enbart för jag vill visa att jag har rätt angående mina bilder wink.gifså kan du få firra den till Ftpn om du har lust..har även ett gäng andra filmer du kan få lite inspiration av.o kanske även lägga upp dem cool.gif

  • surfen

    Medlem
    7 oktober, 2003 vid 14:51

    Ja det är rätt, men haka inte upp er på vatten linjen. Om man höjer lite så planar man upp lite tidigare vid mindre vind och det är bra, men det är lika viktigt att sänka bomen när vinden ökar för annars så kommer du att belasta aktern så mycket att spin-outen kommer hela tiden, när man då sänker bommen så lättar du trycket på aktern och brädan blir inte lika spin-out känslig. För när det går undan så har du bara don sista 30-45cm av akter i vattnet, och sen när du täpper till det sista av underliket ja då åker du bara på fenan och det är feeeeeeliiiiing.

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    7 oktober, 2003 vid 15:03

    Här en som kanske kan få andra att tänka på annat!

    Perfekt väder för o mixtra lite me utrustningen..
    o kom ihåg vad Lars.P sa:

    No matter how many tips we come up with, there is only one ho can tell what is good for you..and that is you!

    grin.gif

  • lars_k

    Medlem
    7 oktober, 2003 vid 15:19

    Ja, det är säkert stor skillnad på hur bomhöjden påverkar innan planing och vid maxfart. Jag snackar innan planing. Vid full planing gäller det att få kontroll på grejerna och då gäller andra regler. Säkert olika för olika personer beroende på längd, vikt och teknik. Känns som jag tjafsat tillräckligt om detta nu…

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    7 oktober, 2003 vid 15:20

    det e nog bara du som brusat upp än så länge grin.gif

    Men va säger du om filmerna då??

  • lars_k

    Medlem
    7 oktober, 2003 vid 15:24

    Jag ska köpa “free your mind” plus ett gäng fler filmer hade jag tänkt…Ska bli gott att kolla på i vinter.

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    7 oktober, 2003 vid 15:29

    kan jag tänka mig..
    tar det som ett nej då..Tråkigt…Kan du tala om hur man lägger upp dem på Ftp:n då?????
    Och hur man gör om dem från VHS till data.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing längden på hängselelinor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.