Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lära mig surfa på en 100-litare?

  • rasmus_w

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 11:56

    @hellgren 480077 wrote:

    Sen den här hysterin om att det inte går att dra rigg på vissa brädor osv, vad pratar ni om?

    Jag tror inte att nån har påstått att det inte går att dra rigg på alla brädor, det går förmodligen att dra rigg på Albeaus minsta speedbräda, även om man är Albeau. Det enda folk har sagt är att det är enklare på vissa brädor och svårare på andra.

  • hellgren

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 13:05

    @Rasmus_W 480103 wrote:

    Jag tror inte att nån har påstått att det inte går att dra rigg på alla brädor, det går förmodligen att dra rigg på Albeaus minsta speedbräda, även om man är Albeau. Det enda folk har sagt är att det är enklare på vissa brädor och svårare på andra.

    Nej det var kanske att överdriva det erkänner jag.. Men det låter nästan så många gånger..

  • mikaels

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 19:58

    Såklart det beor lite på segel och brädor vad man tycker om upphal, jag kör en (gammal) freeride och segel utan cambers, lätta att få upp ur vattnet, körde jag formula och jättesegel tyckte jag säkert annorlunda…
    Jag har dock aldrig saknat min upphalstamp-
    Lite kul var dock kommentaren om 40 cm fena och vatten som ‘midjedjupt’, var sitter er midja egentligen ;)?
    På mig är 40 cm strax under knäna…

  • rasmus_w

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 22:32

    @mikaels 480211 wrote:

    Lite kul var dock kommentaren om 40 cm fena och vatten som ‘midjedjupt’, var sitter er midja egentligen ;)?
    På mig är 40 cm strax under knäna…

    Well, jag sa faktiskt aldrig att 40 cm djupt vatten var midjedjupt. Däremot är det tillräckligt djupt för att det ska börja bli svårt att hålla riggen helt upprätt när man står på botten, vilket betyder att man blir tvungen att ta ett skutt eller utnyttja vinden lite för att komma upp på brädan. Med 25 cm fena kan man stå på jättegrunt vatten och bara ta ett kliv upp och guppa iväg. Med 70 cm formulafena är man på hyfsat sjupt vatten när man beachstartar.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lära mig surfa på en 100-litare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.