Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lasta grejerna på taket!?

  • jonasp

    Medlem
    27 januari, 2005 vid 09:31

    jo 9,7 och 3,5 brukar man ju alltid packa ner varje dag man drar till stranden…
    om du har de stora grejorna på taket o små seglena i bilen blir den ju inte så tung och du kan ha den på brädan istället.och tillbehören behöver ju faktiskt inte åka segelbag hela tiden.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 januari, 2005 vid 14:10

    Tjena, själv har jag en amazon kupé så jag får inte in masterna eller brädorna i bilen. har köpt en trippelboardbag och byggt om mina takräcken. höjt dom och breddat dom, 145 cm breda klädda med rörisolering. allt får plats på taket =) men jag lastar på 5-10 minuter. tar längre tid men är ett billigt alternativ tycker jag själv. kan fixa bilder på bygget för den som är intresserad.

  • jeppepeppe

    Medlem
    27 januari, 2005 vid 16:30

    Snygg box Glenn! Verkar rymma det mesta! laugh.gif

    Vad landade priset på?

  • rasmus_w

    Medlem
    27 januari, 2005 vid 23:37

    Jag packar 9,7 till 3,5 i samma bag för att jag gillar att ha så mycket prylar samlade och ihoppackade som möjligt. De där dagarna när man åker till beachen och upptacker att man glömde alla mastförlängare hemma blir färre då.

  • xavier

    Medlem
    28 januari, 2005 vid 07:37

    Snygg takbox! Bra jobbat.

    Hur lång tid tog det att bygga den? uppskattning?

    /P

  • drakglenn

    Medlem
    28 januari, 2005 vid 22:57

    Svar till:


    Verkar rymma det mesta! laugh.gif
    Vad landade priset på?
    Hur lång tid tog det?

    [/ QUOTE ]

    -2 Brädor, 2 bomar, 3 master 4-6 segel.
    – Det blev inte så dyrt, vi är tre som splittar på par tusen.
    – Formen tog längst tid, svårt att uppskatta tiden, att tänka till är det som tar tid, plastningen tog endast några kvällar i anspråk.

    tips till den som vill bygga själv:

    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=175690&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

    Jag kommer uppdatera surfboxtråden med all info och avrunda tråden när boxen är klar… smirk.gif

    //Glenn

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 januari, 2005 vid 04:25

    Här kommer en vild och desperat ide till form för plastning:
    Gör den i en snöhög, det påstås att min far i sin ungdom gjorde gocart-stolar genom att sätta sitt rövavtryck i en snöhög. Eftersom polyester är tvåkomponents-bla bla så härdar den i kyla. Tänk att stampa ner nya brädan i en snöhög för en perfekt form och sedan stoppa i en veke och gjuta ett stearinljus på 88 liter. Det kommer att lysa under hela off-season.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lasta grejerna på taket!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.