Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Liket startar inte

  • Liket startar inte

    Publicerad av supasonic på 25 april, 2004 vid 10:15

    Tjena bojs!

    Har en gammal FIAT ducato som jag kör runt mina brädor i. Nu startar den inte efter att ha stått still i vinter. Batteriet laddat, bensin kommer till förgasaren. Ny tändspole som får ström, fördelare och rotor verkar ok, tändkablar ok men… ingen gnista!

    Jag är ingen mekaniker uppenbarligen nån som har nåt tips? Hur funkar det där med brytare/brytarspetsar, kan det vara nåt?

    uff

    .s confused.gif

    anonym-anvandare svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • tabi

    Medlem
    25 april, 2004 vid 10:49

    gissar att du kollat det men du skrev det inte så kolla stiften….
    aldrig hört talas om brytare om ställer om sig efter en vinter, men det är kanske inte otänkbart!

  • watertouch

    Medlem
    25 april, 2004 vid 13:38

    det finns nån moj för att testa att det kommer ström fram till stiftet. vet inte va den heter men det vet dom säkert på biltema/mekonomen. kanske kan vara nåt. eller så testa med nya stift.

  • santawasasurfer

    Medlem
    25 april, 2004 vid 17:12

    fel kopplat? confused.gif

  • patrikol

    Medlem
    25 april, 2004 vid 17:38

    Ja just det att jag inte tänkte på det! Sitter Kablarna rätt på fördelar locket?

  • santawasasurfer

    Medlem
    26 april, 2004 vid 19:08

    jag kollade med min polare som är bil meck och vad han kunde fatta så är det förmodligen fel kopplat men säg till när du kollat det så om det inte var det så ska jag kolla med honom igen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 april, 2004 vid 21:04