Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Liten, bensinsnål surfbil (audi a2/MINI)?

  • oaxen

    Medlem
    16 april, 2010 vid 11:54

    @ Get wet!

    Kan man montera ur framsätet utan att krockkuddar eller annat blir lidande?

  • getwet

    Medlem
    17 april, 2010 vid 13:40

    From 2006 på Kia Picanto går det att stänga av airbagen med ett enkelt handgrepp, ett lås som sitter i främre dörrstolpen, då fungerar airbagen på förarplats fortfarande trots att man lyft ur passagerarstolen. Det är samma system som finns i de flesta bilar idag för att kunna montera bakvänd barnbilstol i framsätet. Att montera bort stolen är skitenkelt, tar max 5 min, fyra bult och en elektrisk snabbkoppling.

  • vindsokaren

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 20:18
    Oåxen;600484 wrote:
    Kia – Audi: 1 – 0
    I alla fall när det gäller urtagandet av passagerarsätet fram. I Audin kan man inte ta loss då krockkuddarna är kopplade på nåt vis. Trist.

    Mycket nöjd med A2:an har inte behövt nåt takräcke hittills får in
    två brädor många segel,bommar master men det beror väl på att den har bra höjd i bilen.
    A2 är ju en ganska dyr småbil som beggad men har ändå blivit poppis som andrabil.
    I mitt fall så har jag en passat som stor bil men den ska ju alltid frugan ha plus att hon tycker att det är löjligt att åka A2.
    Det finns ju annars en uberfulbil som heter Fiat Multipla verkar stor liten bil men ingen aning om motorerna.
    0907106.jpg

  • bwss-bg

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 19:53
    vindsökaren;609792 wrote:
    Det finns ju annars en uberfulbil som heter Fiat Multipla verkar stor liten bil men ingen aning om motorerna.

    Fiat Multipla är inte bara ful, jag hade den som hyrbil i Alperna och den har en makalöst dålig väghållning på snö. Passa er för den!
    /Benny

  • longboardfun

    Medlem
    5 april, 2011 vid 13:12

    Hej.
    Jag sitter och funderar så smått på en A2. Hur pass lång bräda får det plats mellan bakdörr och fötterna på passagerarsidan alternativt vindrutan?

    /krister

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Liten, bensinsnål surfbil (audi a2/MINI)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.