Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LKPG folk förenen eder

  • LKPG folk förenen eder

    Publicerad av mrmille på 12 juli, 2004 vid 21:26

    Dags för en förening?
    Mest för saken skull kanske men lite kul kan man ju ha. Bra pool för de som är helt nya i sporten att komma till isf. Vi är tre dedikerade gubbar som är på. Vem mer kan vara intresserad innan allt går igång?

    mrmille svarade 19 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • bohn2fly

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 21:39

    Aha, det är ju inte så dumt.

    Vi har dock förenat oss i Varamon Vinssurfing Klubb. Det är ändå där vi kitar mest.

    Om ni inte varit där än, så häng på på onsdag då vinden är väst igen…

    Men det är klart, en Linköpings gruppering är ju inte helt fel heller…

    /Peter

  • mrmille

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 21:58

    tanken var ju att mer organiserat kunna erbjuda varandra hjälp osv vid resor o annat kul smile.gif

    Sen är det ju även roligare om man är ett par stycken

  • skutt

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 13:52

    Hej
    Kommer ni att vara i varamon ons /ef-kväll ska försöka att ta mig dit om det blir vind har tappat bort tele nr till dig och Fredrik skulle du ev kunna skicka ett sms lägesrapport om ni kommer iväg .
    C.C 0706290111

  • bohn2fly

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 13:59

    Absolut Skutt…vi hör av oss smile.gif

    Imorgon 14.30 drar jag från jobbet. Varamon eller en ny spot norr om Vadstena. Vi får se…

    Guran ska reka läget…

    Hoppas att de flesta hänger på imorgon. Jag lägger upp här vilken spots det blir.

    /peter

  • mrmille

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 14:15

    själv ska jag ut o träna lite med mountainboarden tillsammans med de andra foilnissarna.

    Eventuellt så kan det bli aktuellt att dyka i senare framåt kvällen!

  • guran

    Medlem
    13 juli, 2004 vid 17:37

    Jag hör av mig så fort jag kommer dit!!!!

  • lasse62

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 05:58

    Finns ju som du kanske redan vet Linsurf, kanske inte det bästa stället att köra på men vi har båt om man skulle få problem. O vi har kört en del där.
    Tyvärr är det så att det blåser oftast mer på Roxen än i Varamon, ett gammalt känt fenomen av Roxenvindsurfare som packar grejerna o sticker dit.
    Annars är det ingen tvekan att Varamon är klart bäst runt LKPG.
    Var bara rädd om stället o visa hänsyn, speciellt nu i ‘badtider’. Såg en gång nån idiot som kitade innan för badande nära stranden. Det behövs så lite för att debatten ska vara igång o då kan det gå bleksnabbt med att förbud.
    Vill inte vara allt för pekpinnig men det är ju klart begränsat men stället!!

    Fly hi
    /Lasse
    Linsurf
    wink.gif

  • guran

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 08:16

    Får nog oxå erkänna att “Udden” är ett blåshål men stranden är ju obefintlig. Har inte Linsurf någon plan på att tippa lite sand eller gårdsgrus på stranden? Det skulle i alla fall underlätta när man går ut i vattnet grin.gif

  • bohn2fly

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 08:18

    Eller göra som tyskarna, ta dit en jävla massa minigolfbanegröntgrästyg och klä in hela udden med grin.gif

    Faan, ska du inte dra snart Guran, vädret ser ju riktigt inbjudande ut…

  • mrmille

    Medlem
    14 juli, 2004 vid 10:13

    Jo, Udden från otroligt många vindriktningar. Att launcha är väll lite värre, det bästa är väll att plaska i med kiten och vattenlauncha, eller?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LKPG folk förenen eder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.