Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Måla undersida av vindsurfingbräda????

  • Måla undersida av vindsurfingbräda????

    Publicerad av klas-tss på 27 juli, 2010 vid 17:09

    Jag har lagat en reva på undersidan av brädan, med glasfiberväv och allt. Men dels i skadan och runt om den är all VIT färg borta efter slipning/sandpappring.

    Hur förbättrar man??
    – Målarfärg för båtar
    – Vitt spackel som smetas ut (vilken typ)
    – ??

    Har inte hittat någon tråd om just detta. Bara en massa om själva lagningarna.

    Vill göra den lite snyggare helt enkelt..

    /Klas

    frisk svarade 13 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 18:18

    Vit bilfärg på spray, köp på Mekonomen. Funkar asbra. Svenne vet mer…

  • svenne

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 18:50

    Precis som Masse säger, vanlig burkfärg. Mekonomens Corrostabil blir hård med täcker lite dåligt. Deras kulörsprayer täcker riktigt bra men är inte lika hård som Corrostabil. Biltema låter du bli, sånt skit har inte på en bräda att göra.

    Och ingen jävla gelcoat!

  • macedu

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 19:43

    Hepp!

    Synar upp denna tråd med att fråga SVENNE dude….

    Har cuttat en 46cm mauifena rätt ordentligt efter att ha plöt på 2stenar i följd, man skall ju fan inte kolla bakåt efter vad det var för det smällde ju igen….. NEJ inga brytningar fanns……hm hm….

    Nu har jag ju lite känsla så jag har slipat till den så den fått samma form som innan men är väl lite kortare etc etc…inte mkt….. vad kan man lägg på där för att få den blank och fin…. vattenslip…öh…eller polera på annat sätt eller lägga på ngn najs massa…….

    Fan när jag tänker efter så kan jag ju säga att jag gjort en ny fena….. på fyllan iallfall….

    Eller om det finns ngn najs länk….det kan ju inte var mkt att göra….

    /mac

  • klas-tss

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 20:06

    TACK för tipset, åker till Mekonomen imorgon
    Klas

  • frisk

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 20:20

    I Trollhättan har du AK -lack på hojum ind område, bär in brädan i butiken och kolla vilken färg som matchar, använde deras sprayburk Multona ( samma som mekonomen) och hittade en perfekt nyans till JP. Enkel att spruta, torkar snabbt hård och att våtslipa. Ser ingen skillnad efteråt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Måla undersida av vindsurfingbräda????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.