Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Markeringar precis i ytan (Klagshamn)

  • Markeringar precis i ytan (Klagshamn)

    Publicerad av gnutten på 10 juni, 2010 vid 20:00

    Det finns minst en markering som ligger precis i ytan vid Klagshamn. Den som jag hittade var ganska nära land.

    Jag blev ganska brutalt uppmärksammad på pinnen. Brädan tog tvärtstopp och jag fick en snabb flygtur. Som tur är resulterade detta bara i en kraschad bräda…

    Vill inte riktigt tänka på vad som hänt om jag själv landat på pinnen som stod brevid. Den var inte alltför långt bort. Pinnarna är rejält hårda och det skulle nog göra ont att land på.

    Markeringarna kan var svåra att upptäcka i fullfart, eller när man är tex mitt inne i en gipp. Så det gäller att vara väldigt uppmärksam.

    Känns som att man bör ligga längre ner i vind, där det är djupare och mindre markeringar. Väldigt bra att klubben markerar stenar, men hoppas att det går hitta en annan lösning som är säkrare än dessa markeringar som finns idag.

    /Tobias

    teamrider svarade 13 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • eldgris

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 20:07

    Jo, säkrast är att hålla sig väster om alla markeringar.

    Körde du ikväll (torsdag)? Segelstorlek? Funderade på att stick dit, men var för slö.

  • teamrider

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 20:43

    Idag var vattenståndet mycket över det normala så i vanliga fall sticker markeringarna upp längre men jag håller med om att vissa var riktigt otäcka i kväll.

    Helt klart bättre att segla lite längre västerut.

    Tror för övrigt att de flesta körde runt 5,3-5,7. Det kom mer vind än väntat!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Markeringar precis i ytan (Klagshamn)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.