Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastförlängare RDM

  • tobb

    Medlem
    9 april, 2012 vid 21:16
    Ola H.;685659 wrote:
    …såtillvida det inte är aluminium.

    Jo, fast då skulle man sannolikt inte lägga på krom.

  • janne_b

    Medlem
    9 april, 2012 vid 21:21

    Det som jag förstått är rostfritt är själva förlängningsröret…?
    Kollade detaljbilderna på Unifiber och jämförde,de ser exakt likadana ut(som North).
    Släng iväg ett mail och fråga kanske?
    /J

  • janne_b

    Medlem
    9 april, 2012 vid 21:32

    Well!
    Jag måste ändå säga att Streamlineds beslag är strået vassare,även om Unifiber har rostfritt. Streamlined saknar nämligen den irriterande lilla pinnen som “stänger” cleaten. Jävligt bekvämt när den är öppen så man kan dra nedhalet fritt.
    -Streamlined wins:)
    /J

  • ola-h

    Medlem
    9 april, 2012 vid 22:22

    Instämmer. VARFÖR sätta dit den löjliga pinnen? För övrigt noterade jag intresserat på bilderna på Streamlined ovan att gubben Dominy faktiskt utvecklat Streamlinedcleaten lite. Ingen utstickande mutter längre.

    Det som är coolt med Streamlined i allmänhet är att grejjorna mer eller mindre är garagemeck från början. Så low tech det bara går. Men ytterst sällan materialslarv eller liknande.

  • tobb

    Medlem
    10 april, 2012 vid 05:13
    Ola H.;685667 wrote:
    Instämmer. VARFÖR sätta dit den löjliga pinnen? För övrigt noterade jag intresserat på bilderna på Streamlined ovan att gubben Dominy faktiskt utvecklat Streamlinedcleaten lite. Ingen utstickande mutter längre.

    Det som är coolt med Streamlined i allmänhet är att grejjorna mer eller mindre är garagemeck från början. Så low tech det bara går. Men ytterst sällan materialslarv eller liknande.

    Jahopp, då får det väl bli till att fulköpa en streamlined från USA eller England om ingen i Sverige vill ta in dem!?..

  • svenne

    Medlem
    10 april, 2012 vid 05:22

    Jag har ju redan sagt att jag kan ta hem Streamlined, har frågat leverantören hur deras lagerstatus är.
    För övrigt är det betydligt mindre än 50 % av ytan som låser i en Streamlined. 😉

  • tobb

    Medlem
    10 april, 2012 vid 05:43
    Svenne;685672 wrote:
    Jag har ju redan sagt att jag kan ta hem Streamlined, har frågat leverantören hur deras lagerstatus är.
    För övrigt är det betydligt mindre än 50 % av ytan som låser i en Streamlined. 😉

    Ok, kan du skaka fram en vettig leveranstid så är jag beredd att chansa trots den dåliga konstruktionen:).. ( rdm, pin, 30cm)

  • janne_b

    Medlem
    10 april, 2012 vid 11:16

    Mailade Unifiber om rostfritt,svaret:
    Unifiber windsurf equipment skrev: “Hi Jan, Thanks for your question. The tube is made aluminium if it was made from stainless steel in would be super heavy. The pully block and the all other peaces are made from 100% stainless steel except for the pulleys (the wheels) itself they are made from brass because we found when testing that stainless steel pulleys didn’t work well. For your nearest dealer in Sweden please check: http://www.unifiber.net/2012/where-to-buy/sweden/. I hope i’ve informed you enough if you have any more questions don’t hesitate to ask them. Regards, Francesco”
    -So,there U have it guys.

  • svenne

    Medlem
    10 april, 2012 vid 11:38

    Så här va, jag har tjatat ett tag med dem ett tag men nu har vi allt klart. Jag kan numera stolt presentera min nya leverantör av förlängare. De är inte billiga, men de lär vara bra…
    Liberty 🙂

    Så kan jag också berätta för er nyfikna själar som undrar varför Streamlined och Liberty är så lika varann och varför Stream finns på Libertys hemsida, de delar på en hel del R&D så de är så att säga relaterade.
    Nu blir det inga fler goda nyheter från mig, fler frågor får gå via telefon eller mail. Puss å kram!

  • thomas-althin

    Medlem
    10 april, 2012 vid 12:41

    Har en billig RDM NP MXT på sälj…

  • rrd

    Medlem
    14 april, 2012 vid 19:11
  • skywalker

    Medlem
    18 april, 2012 vid 09:13

    En fråga, men så många svar…

    Här finns det lika många åsikter som det finns märken/konstruktioner. Som jag läste någonstans när det gäller valet av kitemärke. Vilket är bäst? Givetvis det du själv har god erfarenhet av. Men ingen har nog provat allt.

    Har själv kört pin (mastfoten) i alla år och har aldrig tappat riggen på grund av att den gått i sönder.

    Nackdelen med pin i förlängaren är att man lätt tappar bort den. I den bemärkelsen är en “collar” typ Severnes tryggare.

  • john1

    Medlem
    18 april, 2012 vid 11:52

    Jag har “tittat” på nya Grenada RDM Severne; Ser fin ut, men jag tycker Hanging collar pinsystemet på just denna variant ser lite spinkel ut. Den håller kanske inte så länge. Det finns ett lite gummiband som sätts runt ringen. Hur länge håller det?
    Jag är lite tveksam?
    JJ.

  • endy

    Medlem
    18 april, 2012 vid 12:03
    john1;686420 wrote:
    Jag har “tittat” på nya Grenada RDM Severne; Ser fin ut, men jag tycker Hanging collar pinsystemet på just denna variant ser lite spinkel ut. Den håller kanske inte så länge. Det finns ett lite gummiband som sätts runt ringen. Hur länge håller det?
    Jag är lite tveksam?
    JJ.

    Har kört samma sytem(Aeron som tillverkar åt Severne) under 3 år utan att byta gummit, det håller!
    Mycket smart och praktiskt system faktiskt, även jag var lite skeptiskt men nu övertygad!

    Skulle man behöva byta gummi får du kostnadsfritt(har inte behövt lämna ut något än)

  • doc

    Medlem
    18 april, 2012 vid 18:20

    Byta gummi har man ju fått göra nån gång…

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastförlängare RDM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.