Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui lite mer avlägset?

  • Maui lite mer avlägset?

    Publicerad av dr-masse på 4 december, 2000 vid 10:23

    Var just inne å kollade på Josh Stones helpaket för Maui. Schyyysssst! Kan faktiskt vara värt pengarna. Bara flygresan kvar, då…

    Men flygpriser till Maui?!? Aj! Följande från Mr Jet:

    MrJets bästa pris Stockholm – Maui, USA (OGG)
    2001 Maj 15 – 2001 Maj 15

    20274 kr per person med SAS
    Vuxen 28575 kr per person
    Barn upp till och med 1 år 2195 kr per barn
    Total flygskatt 1477 kr

    Totalpris 60822 kr

    20274 kr per person med British Midland
    Vuxen 28575 kr per person
    Barn upp till och med 1 år 2195 kr per barn
    Total flygskatt 1477 kr

    Totalpris 60822 kr

    Vet inte vad ni tycker, men sextitusen känns aningens smådyrt för mig å frugan. Hur hittar jag BILLIGAST MÖJLIGA flyg till Maui?

    Antar att Calle å grabbarna inte satt i stolar för 30 papp på vägen till Maui…

    Surfa På!

    ola-h svarade 22 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2000 vid 10:51

    Du skall ju inte åka i Maj. Det är Oktober, November som det är sköjj.
    När jag var där så brakade en stol på 9800:- spänn + tillägg med AA.
    Nej jag hade inte problem med spriten.

    Jag tycker det låter svinaktigt dyrt.

    Om du tycker det är dyrt så kan du ju alltid prata med JdR, eller?.

    Jag skall se vad jag hittar för priser, så kan vi jämföra.

    Ha det gött///J.S.

  • dr-masse

    Medlem
    4 december, 2000 vid 11:21

    Njäe, kanske inte i maj, men det blir nog då nån gång eftersom en dr Masse Jr är på gång…

    9900 låter mer som min melodi. Fler förslag!

    Surf På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2000 vid 12:55

    För bövelen Dr Mass. Skippa fru o barn så är du ju snart nere på en rimlig nivå. Min erfarenhet är att surftrips skall genomföras som ungkarl!! Mindre konflikt, mer pengar över till surf, lättare att kika på wahines etc etc. Frugan tar man till Islas Canarias o parkerar framför hotell poolen. Maui bör upplevas med TOTAL fokus på Surf!

    Fast det är ju bara vad jag tycker förståås…o nån fru har man ju inte lyckats skaffa med den inställningen ..ha ha

    /För trött för att skriva en signatur

  • dr-masse

    Medlem
    4 december, 2000 vid 13:26

    Tsss, tsss, tsss, vad tror du att jag tänker?

    Om nu ändå en Masse Jr är på gång, varför inte göra något extraläckert av något som redan är jäkligt skoj? Åka MED fru + knodd till Maui! Visst, det vore suvve att åka på rejäl unkis-safari till allas vårt Mecka, men tror inte att det blir några pluspoäng hemma om jag tar ut pappaledigheten till att enbart pappa min surfutrustning på Spräcks…

    Pappaledig = lång ledighet = pyssla om junior = ta med fru = möjlighet att åka iväg = Maui!

    Blev inte så lite inspirerad när jag såg en viss Jesper Blomberg mest helnöjd hela tiden med fru å barn på Maui i “sand mellan tårna”…

    Det här är en planerad och upplagd idé. Att frun dessutom verkar vara med på noterna gör ju inte det hela mindre intressant…

    Annars kan jag ge din taktik klara pluspoäng om ohämmat surf står överst på agendan hela tiden (vilket den i och för sig gör mest hela tiden). Själv siktar jag på någon slags kombo av lite allt möjligt, vilket är klurigare, men sååååå läckert när allt klaffar!

    Fast mest vill jag ha reda på hur jag hittar billigaste resorna till Maui.

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2000 vid 13:44

    Du Masse, jag var på Maui med fru och barn(4år)och hade inga som helst problem
    seglade mellan 3 och 5 timmar/dag beroende på vågor och vind.

    Sedan har man väldigt svårt att överhuvudtaget orka ta sig till Casanova och supa skallen i bitar.

    Då är det betydligt bättre att på 300 meters höjd över havet sitta i Haiku
    på en grym solstol och sörpla på en en liters Corona(med lime från busken
    bredvid i)och se havet bli rynkigare och rynkigare, knallröd himmel
    och veta att dagen efter kommer det att vara hur stort som helst.

    Bara för att orka upp tidigt på morgonen och våg surfa på Hookipa innan lunch,
    för att efter det vrål rippa i valfri våghöjd eller valfri segelstorlek.
    På valrit spot, bara att välja.

    Faan jag känner att det är dags snart igen.

    Siktar på Okt.

    Grattis Masse och kör, bara kör.

    MVH///J.S.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2000 vid 13:51

    Jag flög med American Airlines 8900:- i feb. Bokade genom Killroy hela vägen.
    Alranda-Chicago-Honolulu-Maui. Övernattning i Chicago på Holiday in, bokade hotell via internet och blev hämtad vid flygplatsen. I USA behöver man inte gå:)
    Resan hem var det endast 4 timmar stopp i Chicago. SAS är tokdyrt om man inte hittar någon jojo stol men jag tror inte dom har något bra avtal med American Airlines i USA
    Lycka till/peter

  • dr-masse

    Medlem
    4 december, 2000 vid 13:58

    Ah! Det DÄR var intressant! Skall genast kollas upp lite närmare.

    😀

  • steffo

    Medlem
    4 december, 2000 vid 14:48

    Att det är så dyrt beror nog på att dom billiga stolarna är slut. Du är helt enkelt för sent ute.

    kolla resia.se eller resfeber.se

    /Steffo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2000 vid 18:31

    Flög med KLM förra året, var borta max (precis) en månad. boka långt i förväg, betala typ inom 72 timmar, jag fick biljetten för 6995:- plus tax. Kolla även Delta = billiga. Se till att flyga ett och samma bolag hela vägen eller ett bolag +partners annars skall alla skinna dig på deg för prylarna.
    /Bratt

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2000 vid 21:57

    Biljett priser ska man vara vaken på , du kan säkert få en biljett till Maui från 6 500:- men äker man vid Jul eller liknande så kan man ju fethaja at det blir dyrt!!!

    Så biljett kan man få från 6 500.- till 10 000:- plus boende : en villa med två tvåbedssovrum med svensk villa standard för ca 80 dollar per natt delat på 4 personer!
    Bil hyr man begagnat av Word of Mouth.
    Räkna med 20 000:- per skalle för:

    Husrum
    Hyrbil
    Flygresa
    och lite fickisar…

    Dessa andra priser kan ju den som tycker att man ska bo som på GC; på hoptell med pol….
    Det jag vill säga är att n i ska leta efter hus att hyra tillsammans på North Shore då kan ni få ekonomi… annars kan ni ju SAS ta pengarna och skratta hela vägen till banken…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 maj, 2001 vid 06:18

    Efterlyser info om pris för att ta med prylarna(dubbelboardbag innehållande rubbet) till MAUI med American Airlines!!!
    Hur mycket har ni betalat som varit där?

  • challgren

    Medlem
    31 maj, 2001 vid 08:15

    Funderar också på att dra till Maui nu i vinter(feb-mars) och har en liten knodd på G som kommer vara 6 mån när vi drar.
    Skulle man inte kunna vara lite smart och sammanföra alla dessa kvinnor med barn så att de får lite sällskap och låta barnen leka med varandra osv…när man själv är ute på vattnet.

    Så…kan inte ni som funderar på att åka till Maui och har familj och kanske tycker att detta är en bra idé, typ svara på det här inlägget så får man en liten aning om hur mycket folk med familj som ska dra dit i vinter!

    Christian

  • ola-h

    Medlem
    31 maj, 2001 vid 11:53

    Kul att det komemr fler Massar. Även jag och min fru väntar tillökning, i oktober närmare bestämt. Dessutom hyr vi ett hus som vi bara kan ha till Januari och jag planerar att disputera i Februari (och även jag bli doktor alltså). Efter detta råder så pass stor osäkerhet att en resa till Maui verkar vara det enda rätta. För oss blir det i så fall 5-6 veckor centrerade runt Mars.

    Ola H.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui lite mer avlägset?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.