Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Midsommar surf

  • hakuna

    Medlem
    22 juni, 2011 vid 14:56

    Japp, får klämma in en repa innan sillen!

  • brucealmighty

    Medlem
    22 juni, 2011 vid 17:40

    Ser ju oneklilgen lovande ut, ser ut som släkten, barnen och sambo får dansa runt midsommarstången själva om prognosen håller…

  • hakuna

    Medlem
    22 juni, 2011 vid 18:42

    Sheeit, vad är det med vinden, den dan då flest är upptagna med annat, då blåser det kuling och solen skiner!?

  • v-thun

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 06:48

    amen de här e ju helt perfekt!! surf på dagen å fest på kvällen:D vikken dag toppar de??? tråkigt för dom som e bortresta iofs…

  • dr-masse

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 07:03

    Midsommar måste vara den perfekta helgen att boka in i Sverige för surf på Västkusten! En tradition närmast huggen i sten.

  • colle_screamer

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 07:15

    Ha ha ja nästan så dom borde flytta på wave classics 🙂

  • mag

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 08:25

    Nja inte alltid. Förra året bjöd endast på 8m/s midsommardagen knastidigt en timme. Men det var kanske undantaget som bekräftar regeln?
    Magnus

  • danneman

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 09:47

    Colle vi kör lapposand ett gäng i morgonbitti haka på?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 10:32

    TORSDAG – Runt 12.20. Egendomligt fenomen – runt 20 m/s i Landsort och 6 m/s utanför Sandhamn!

  • poppo

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 11:26

    det närmast ockulta fenomenet kallas lågtryckscentrum som passerar…

    äntligen midsommar, time to get some!

  • mtomas

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 12:04

    Ny i stan. Var kör man lämpligast i stockholmstrakten imorgon midsommar?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 12:05

    När det blåser så här visar det sig vilka som kan konsten med att mislyckas med att förtöja. Har just simmat u i halv storm med rep för att lägga fast båt-nörds båt vid boj så att den osexiga klink-båten inte skulle krossas mot bryggan eller demolera grannens seglebåt. Det var det klassiska – Ankartampen löper mycket brant ned och halv bredsida mot Nordan. Då kan det bara gå på ett sätt!

    I dag står jag över windsurfingen. Byigt och runt 20 är inte kul!

  • malteaserr

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 14:37
    MTomas;660114 wrote:
    Ny i stan. Var kör man lämpligast i stockholmstrakten imorgon midsommar?

    Jag tänkte dra till Årsta havsbad i morron en sväng. Bor i Årsta så det är närmaste spoten för mig. Men jag kan tänka mig längre bort om det blir sällskap 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 14:49

    ÅRSTA HAVSBAD – När jag kollar Surfzone och ser diskussionerna vart man ska åka så får jag en känsla av att Årsta Havsbad är underskattat. Jag är där sommartid med båt ibland och blåser det normala sommarvindar tycker jag det trycker på ganska bra utanför badet. Årsta borde dessutom hålla för ganska många vindriktningar. Jag har sett att Mården kör där ibland. Av pratiska skäl kör jag på Horsfjärden lite längre söderut och från Muskösidan. Det är dock tyvärr klent med surfare på Horsan. De flesta vill säkert ha en ok strand att utgå ifrån och Söderby Brygga är väl inte det ultimata. Däremot är Horsfjärden bra på så sätt att kommer man bara ut en bit så går det att köra på alla vindriktningar bara man har en bräda med viss volym. Det finns flera fina draghål beroende på vindriktning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Midsommar surf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.