Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Mkt snack om RA-tal

  • Mkt snack om RA-tal

    Publicerad av anonym-anvandare på 17 april, 2004 vid 11:11

    Hej!

    Jag är ganska så nybörjare på det här med kite. Köpte en Rhino 02 16 m2 förra sommaren, det ända som hände var att jag flög åt helvete. blev som sagst inte så mkt vattentid! Har hört att den har ett högt RA-tal. = agresiv och höjd..rätt? Nu är ialla fall den kiten totalt exploderad..nybörjarosis!! behöver en ny och tänkte köpa en 03 15-16m2, kan någon ge mig några bra exempel på lämpliga drakar som har ett RA -tal som passar för en nybörjre som mig. vad är fresten ett bra RA-tal för en nybörjare. vad säger ni om Naish x3?

    roland svarade 20 år sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • patrikol

    Medlem
    17 april, 2004 vid 18:28

    Ar tal menar du du kan ta vilken som helst av dom stora tillverkarna Slingshot, Naish, Globe, North, Ocean Rodeo har säkert glömt någon men dom flesta är väldigt bra man brukar rekomendera en kite med lite lägre Ar tal till att börja med.

  • kitefredrik

    Medlem
    18 april, 2004 vid 17:52

    X3 är ingen lämplig drake för nybörjare.

    Satsa istället på en (som Patrik säger) drake med lägre ar. Typ aero2 (skitskön, enkel å stabil, jämt å fint drag), V4 eller ännu hellre Boxer (skitskön, mkt lik aero2 men lite läge ar) om du vill ha Naish.
    Prata med dom som håller kurser för mer information.

    Lycka till! smile.gif

  • roland

    Medlem
    18 april, 2004 vid 17:56

    Tänk inte så mycket på AR men ta det lungt å gå kanske 1 kurs eller 2 så du inte “flyger åt helvete” personlingen tycker jag att höga AR e bättre men dom kan vara lite jobbigare att vatten starta

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Mkt snack om RA-tal

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.