Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mono harness lines

  • stewen

    Medlem
    20 april, 2009 vid 19:17

    Jag tror det är lite smaksak samt även en viktfråga. Jag körde med mina linor helt ihop ett tag men det slutade att jag flyttade isär dem ett par cm igen.

    Det verkar så att om det brallar i ordentligt så klarar helt enkelt inte mina vågsegel att hålla buken på samma ställe när mina 90 kg väger i emot. Men jag håller med om att man får max respons tillbaka ifrån seglet med dem helt ihopa.

  • ola-h

    Medlem
    20 april, 2009 vid 19:44

    Kan det vara så att seglare med buk som vandrar lite behöver ha linorna lite isär?

  • rasmus_w

    Medlem
    20 april, 2009 vid 20:23

    Frågan är hur mycket buken vandrar på ett racesegel. Min spaning är att det ska till galet mycket power innan buken börjar röra på sig på dem. Däremot kan jag tänka mig att det spelar in hur mycket power man brukar ha. Riggar man “stort” och seglar med massor av drag så vill man ofta att seglet håller sig så stilla som möjligt, medan man med mer lagom drag kan hantera att seglet är lite mer kritiskt balanserat.

  • r_k

    Medlem
    20 april, 2009 vid 20:42

    Rasmus_W: Jag tror ola syftade på seglarens buk.

  • dala-lama

    Medlem
    21 april, 2009 vid 09:23
    Ola H.;541735 wrote:
    Kan det vara så att seglare med buk som vandrar lite behöver ha linorna lite isär?

    Fy så dumt, plumpt elakt och väldigt roligt
    😀

  • jester

    Medlem
    21 april, 2009 vid 11:30

    Äh.. han är bara avundsjuk för att han inte är fullvuxen ännu…

  • tim-eriksson

    Medlem
    9 maj, 2009 vid 18:46

    Nu seglat 2 dagar med allt från 4.5 till 5.8 med mina Dakine mono harness line, Är mycket nöjd med dem och undrar varför jag någonsin har velat ha de isär? Inte någon revolution direkt men lättare att justera dem på vattnet samtidigt än vanliga 🙂

    Rekommenderas!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mono harness lines

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.