Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Mountainboard från slottskogen

  • dannep

    Medlem
    17 maj, 2009 vid 20:56

    Tjena Fabian, känner igen brädan… hoppas du är nöjd. Bra drag men mer skydd på 🙂 Mvh Danne från Lund

  • bonpad

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 08:45

    Hehe
    Ja, man kan nog inte ha för mycke skydd på sig.
    Ska prova den me kite snart också.
    Slänger upp lite nya bilder då.

    Förövrigt e ja helnöjd.

    Ha de

    /Fabian

  • Andy*

    Gäst
    7 juni, 2009 vid 19:06

    Är det broms på den brädan eller får man försöka kasta upp den på något ställ för att få stopp på den? ser det är nån fjärrkontroll på en av bilderna…

  • prulle

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 21:16
    Andy*;551748 wrote:
    Är det broms på den brädan eller får man försöka kasta upp den på något ställ för att få stopp på den? ser det är nån fjärrkontroll på en av bilderna…

    Det är en v-bandsbroms det du ser på en av bilderna där, dock lika bra att ta bort den och lära sig stopsladdar då man inte kan ha den när man åker med kiten tyvärr.

    @ Bonpad: Grymma bilder, får en riktigt att vilja ge brädan en ny chans.
    Hur stora hjul är det på din? Min har 6″ hjul tror jag, kan inte åka i grässlänter ens utan att den tvär stannar, sandstrand är bara att total glömma likaså skjutfält. på asfallt kommer den inte upp i nån fart att tala om och vobblar duktigt redan vid 20-30 kmh om man bogserar upp den med bil. inte en chans i h*lvete att jag vågar åka den efter kiten.

    Är det min bräda som suger eller är alla så? är en mbs nybörjare bräda vad jag fatta det som.

    Är ny på forumet så jag vet inte vad som är brukligt att göra en ny tråd eller fråga i gamla.

  • bonpad

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 23:43

    Prulle – Det är 9″ hjul jag har. Brädan är en MBS comp 26 X
    Har också försökt åka på asfalt men den är väldigt trögrullad så man behöver nog branta sluttningar eller kite.
    Har även modifierat bindningen lite och satt på en bakkappa så man sitter helt fast. Fick mer kontroll på den då.

    Har inte hunnit testa me kite än men de dröjer nog inte så länge:)

  • chrilleg66

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 15:29

    Fan vad grymma ni är. Har knappt vågat använda min. Helt djälvla omöjligt att få stopp ju. Så vet ni nån som vill köpa en scrub för en 1000 lapp så hör av er till mig. I princip oanvänd.

  • skipp

    Medlem
    7 november, 2010 vid 16:40

    Har funderat rätt länge på att köpa en mountainboard och kollar mest in denna. Finns det någon som kan rekomendera en bräda
    http://www.mbseurope.com/products/store/atom-boards/mbs-atom-95x/

  • feddan

    Medlem
    18 november, 2010 vid 12:46

    Är väldigt lik min CarveBoard… Ser nästan ut som min, fast med footstraps.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Mountainboard från slottskogen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.