Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som ska ut i em i Sthlm idag 5/5?

  • Nån som ska ut i em i Sthlm idag 5/5?

    Publicerad av Borttagen användare på 5 maj, 2009 vid 08:18

    Är det nån som ska ut idag och var isåna fall ?
    Jag slutar 15:00 och är grymt sugen på lite surf…..

    electric svarade 15 år sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • musmagneten

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 09:10

    Regn o kallt, vill ha en mer angenäm premiär… Hoppas du får segla!

  • dr-masse

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 09:13

    Ser inte ut att bli så mycket regn, trotsallt… och inte är det så himla kallt heller…

  • mahi

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 10:01

    Ser riktigt bra ut faktiskt.
    Verkar bli mellan syd och väst, med mer västligt inslag senare på eftermiddagen.
    Tror att jag rullar ner till Dalarö snart.

    Någon annan som skall dit?

  • johanb

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 10:36

    Jag tänkte sticka till Dalarö runt 14.30 tiden (om det finns teckan på att vinden har infunnit sig).

    Tacksam för sms om någon är på plats dessförinnan (0708-862200)

    Väntar annars med spänning på observationerna från kl 13…

    //Johan

  • robin

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 10:38
    SolnaUrban;544374 wrote:
    Är det nån som ska ut idag och var isåna fall ?
    Jag slutar 15:00 och är grymt sugen på lite surf…..

    Det ser inte ut att blåsa så mycket där jag sitter. Någon som har varit i närheten av vattnet som vet bättre? Jag funderar på Åkersberga/ Stensnäs eller kanske Dalarö vid halv fem – fem.

  • electric

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 11:56

    Jag drar till Fituna nu (är där 14.30) . En chansning förstås, ty dels verkar det inte vara så mycket vind (men det är ju svårt att se här hemifrån så förhoppningsvis har jag fel 🙂 ), dels är det ju en front på gång med vindvrid mot väst. (Jag borde kanske dra till Farstanäs, som funkar också på väst, men vid Fituna är det ju bättre chans till sällskap).

    (Om surfnet.se var igång skulle jag kunna ge rapport när jag är ute, men sms-en dit tycks ju inte komma fram/tas emot.)

    /Lars

  • electric

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 19:17
    Electric;544421 wrote:
    Jag drar till Fituna nu (är där 14.30) . En chansning förstås, ty dels verkar det inte vara så mycket vind (men det är ju svårt att se här hemifrån så förhoppningsvis har jag fel 🙂 ), dels är det ju en front på gång med vindvrid mot väst. (Jag borde kanske dra till Farstanäs, som funkar också på väst, men vid Fituna är det ju bättre chans till sällskap).
    (Om surfnet.se var igång skulle jag kunna ge rapport när jag är ute, men sms-en dit tycks ju inte komma fram/tas emot.)

    Jag hade fel 🙂 . Fituna levererade SSV 7-8 m/s (och lite regn …). Körde i två timmar med 6.7 så jag är nöjd med dagen! Men det där med sällskap gick jag bet på. Visserligen var en annan vindsurfare där men han hade för små grejer och körde bara ett slag ut och så in igen och la av. Det kändes märkligt att få ha Fituna för sig själv trots hyfsade förhållanden.
    (Återigen: synd att inte kunna rapportera på plats till Surfnet … )

    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som ska ut i em i Sthlm idag 5/5?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.