Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Neil pryde mast till Simmer Icon segel

  • Neil pryde mast till Simmer Icon segel

    Publicerad av go-on på 21 augusti, 2013 vid 17:39

    Hej,

    Har av misstag köpt en Neil pryde progressive curve mast som jag har tänkt använda till mina Simmer Icon från 2008. :mad2: Tror ni det fungerar?
    Tackar
    Bengt

    dr-masse svarade 10 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • raask

    Medlem
    21 augusti, 2013 vid 21:37

    Svårt att tro att de är optimalt, men prova å se! Man lär sig av sina egna erfarenheter sägs de.. 😉

  • enlight

    Medlem
    21 augusti, 2013 vid 23:34

    Vad är det för NP mast?
    Jag har NP segel, men en av mina master är Simmer, 400 RDM.
    Ev. Byte möjligt?

  • dr-masse

    Medlem
    22 augusti, 2013 vid 06:32

    Testa. Men tyvärr tror jag inte att det kommer bli riktigt bra. Jag har haft Simmer Icon och tyckte att de kunde funka fint med en mast som var något styvare i toppen (AMEX, i mitt fall). NP är snarare mjukare i toppen… Vad är det för NP mast du köpt?

  • go-on

    Medlem
    22 augusti, 2013 vid 17:25

    Hej,

    Det är en X3 SDM. Så jag tror tyvär inte att ett byte är aktuellt då jag har en SDM mast.

  • dr-masse

    Medlem
    23 augusti, 2013 vid 08:16

    Ledsen att behöva säga det, men X3 SDM gör inte saken bättre. Tro mig, du vill helst köra rdm i Icon, åtminstone om de är mindre än typ sex kvadrat.

    Jag skulle rekommendera en ny mast. Men provrigga och se hur det ser ut och känns först, det kan ju funka även om jag misstänker att det inte kommer bli någe bra.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Neil pryde mast till Simmer Icon segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.