Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ni som precis har lär er att hoppa eller tror att ni kan det!

  • blackadder

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 14:50

    @Vicky 480130 wrote:

    Det jag hatar är när som i första pil exemplet. Grön pil faller av i höjd istället för att gå upwind när han ser att killen han möter lägger upp ett trick.
    Det är så sjukt störande och rent livsfarligt.
    Istället då creds till killen som faller av i höjd med ett trick/hopp och ris till killen som då börjar falla av istället för att kanta på järnet.

    Det är väl ändå den som gör tricket som ansvarar för att han klarar det eller?

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 14:58
    Vicky;480130 wrote:
    Det jag hatar är när som i första pil exemplet. Grön pil faller av i höjd istället för att gå upwind när han ser att killen han möter lägger upp ett trick.
    Det är så sjukt störande och rent livsfarligt.

    Om nu killen eller tjejen inte gör sitt hopp trick, vad händer då?

  • pepa

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 15:03

    En gång så hoppade Hugo över mig!

  • pepa

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 15:08

    @Blackadder 480131 wrote:

    Det är väl ändå den som gör tricket som ansvarar för att han klarar det eller?

    Du förstår inte riktigt vad Vicky menar. Ser man att man kommer att möta någon om 50 meter så kanske man lika gärna kan dra på ett trick och komma ner i vind istället för att slöra för att komma förbi mötande säkert. Då händer det OFTA att mötande själv börjar gå ner i vind, dvs rakt mot dig som också gör det, dock i form av att tricka dig neråt. Landar man då hot och urkrokad kan det vara sådär käckt att ha någon slörandes rakt emot sig.

    Ska tillägga att det kan vara väldigt svårt att se om någon är på väg att göra ett trick eller inte, så personen som uppfattas som irriterande i detta fallet vill förmodligen bara vara snäll och släppa förbi dig. Tänk på det.

  • hengo

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 15:08

    Det där är nog något du får vänja dig vid. ett förhållandevis säkert sätt att hoppa på om det är extremt mycket kiteare.

    Luta dig tillbaks och njut av den bra platsen du fick för att spana in tricket istället!

  • gh0st

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 15:19

    @Thorbjorn 480134 wrote:

    Om nu killen eller tjejen inte gör sitt hopp trick, vad händer då?

    Men allvarligt.. Krockade du med någon? Nej… Han du svänga undan? ja… vad är problemet? jag fattar faktiskt inte. Ut med dig o ha kul istället.

  • pjoter

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 15:29

    Jag ställer mig på Thorbjörns sida här. De pratas ju om helt olika saker. Alla försvarar att det är okej att hoppa som ett sätt för att komma ner i vinden. det thorbjörn pratar om är ju att den killen som ligger högst i vinden hoppar och på det sättet hamnar precis framför en. OCH DET ÄR SJUKT STÖRIGT!!
    Ligger man högst i vind så väntar man tills efter man passerat eller så faller man av innan så man landar en bit downwind om mötande. har bara hänt mig några gånger men är helt klart störigt. Att någon hoppar downwind om en är ju bara kul, har man första parkett å se vad dom gör för något.

    Inte krockar man kanske men är rätt irriterande att behöva vända eller falla av i vind för att någon annan är korkad.

  • imported_lars

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 16:09

    @gh0st 480140 wrote:

    Men allvarligt.. Krockade du med någon? Nej… Han du svänga undan? ja… vad är problemet? jag fattar faktiskt inte. Ut med dig o ha kul istället.

    Som han ritar upp är problemet, skitsamma om man krockar eller inte!!! Ska folk hålla på att hoppa på det sättet (gula pilen) så är det ju skitjobbigt att åka! Inte en aning om vad de kan tänkas göra när de landar precis framför en, allt man kan göra är att falla av i vind eftersom idioten som precis hoppat har företräde…

    Det här är om han hoppar ganska sent så som jag tolkar bilden, hoppar den gula pilen tidigare och direkt faller ner i vind är det ju inga problem! Annars får man själv se till att göra som den lila pilen, hoppa först och åk nedanför, precis som man ska.

    Jag förstår problemet Thorbjörn, kanske inte så farligt ur säkerhetssynpunkt (om inte någon av dem är nybörjare och inte alls har koll) men riktigt irriterande.

  • gh0st

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 16:12

    Med tanke på det han visar på bilden håller jag med vicky, när man hoppar downwind för att vara artig och sen börjar den mötande själv att falla av downwind. Klart att om Thorbjörn nu måste vända eller falla av ännu mer downwind så är det surt och framförallt om det är nära Thorbjörn med tanke på de säkerhetsmarginaler som Thorbjörn har nämnt…

  • smeagol

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 16:15

    Jag håller inte med nån i den här tråden!

  • debkausf

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 16:31

    @sourra 480117 wrote:

    Najj, det som ligger närmast är nog när Krillan klotade framför en vindsurfare i Varberg i höstas och blev överkörd.

    Men det gjorde väl inget! Han e ju så trashad ändå. Han e skönt söndrig i huvet, I like!:grin:

  • tomw

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 19:44

    Tror att alla är överens här, more or less.

    Men…som “outsider” jag är- kan jag märka att svenskar i gemen (läs: drar alla över en kam) tror att dem har ALLTID 1km till nästa människa- i nästan alla sammanhang- i bilen, på stan, på tåget, i köar, och på vattnet. Man tar helt enkelt det för givit att det finns ingen annan omkring- trots att man är “elbow to elbow”. Det är en kulturellt drag.

    I trånga situationer, när en japansk drar in armbågar för att underlätta för sig själv och alla andra, en svensk (eller andra Euro-Amerikan) drar med en armbågsslag för att skapa mer utrymme för sig själv.

    Vi har egentligen inget att klaga på- 25 kitare på vattnet på LÅ är inget stort antal…

    Hej- gör som en amerikan- skrika lite på varandra på vattnet- visa vad man tycker- men och tar det inte så allvarlig trots allt.

    Love, Tom

  • mjersen

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 20:04

    jag tycker det e bra som det e

  • lars_m

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 20:21

    For fucks sake, sluta gnälla över att folk hoppar lite nära o njuta fan av vinden – ingen vind i Köbenhamn, det er fan nånting man kan gnälla över… (yep nu bitchar jag med)…

    Pröva Pynten i Köbenhamn, det er fan crowded – o ingen jävla olyckar till trots, då skrikar man lite på varan o det e det…

    Ha det roligt på vattnet o sluta gnälla fan…

  • patrikol

    Medlem
    4 juli, 2008 vid 20:46

    @mjersen 480213 wrote:

    jag tycker det e bra som det e

    Äntligen någon som man kan hålla med!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ni som precis har lär er att hoppa eller tror att ni kan det!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.