Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norrtälje på Lördag, var?

  • kesoone

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 11:07

    Det ser ut att bli några i Kapellskär, jag är inställd på att åka. Vet inte om det blir tidig förmiddag eller efter lunch nån gång?
    Stoorfaen! När har ni tänkt åka?

  • stoorfaen

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 15:37

    Jag är på vattnet 15.30 senast…

  • trimmarn

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 08:31

    Jag är på plats vid kapellskär 12

  • kesoone

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 09:41

    Jag är där vid 1300.

  • kesoone

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 18:38

    Kul att se så mycket folk idag, 7 pers på vattnet!

    Suveränt myspys drag i 5.7 – 6.0 från 1200 tills mörkret kom vid 5-tiden. Kul att se er alla och ha lite sällskap och säkerhet. Lite besviken på farten idag, men jag vet inte riktigt hur bra gps’n är? 22knop som max, högsta loggade hittills är 25knop.

    Har alltid varit lite nyfiken på hur jobbigt det är att surfa så idag tog jag på mig pulsklockan och till min förvåning låg snittpulsen på 145 över 3h tid, vilken inkluderade drickpaus, snackpaus och korvpaus. Högsta pulsen var 185.
    (min maxpuls är någonstans mellan 200 och 205.)

    Stoorfaen! Får se till att skaffa en GoPro… jag hade så cool vy när jag raceade bakom och du småhoppade lite lagom ledigt och kaxigt.

    Tack för en nice dag! Ses igen på böljan!

  • trimmarn

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 13:58

    Lördan blev ju bra 3tim på vattnet. Skönt drag i 5.7. Kul att segla med Norrtälje locals.
    pdr

  • stoorfaen

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 14:57

    Ja det bar riktigt kul med lite folk på vattnet! Va fin och jämn vind det va och mysigt tryck i 5,7’an. Mer sånt!

  • svennebanan

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 19:12
    kesoone;637909 wrote:
    min maxpuls är någonstans mellan 200 och 205.

    Men vafan (för du är väl inte 15 bast)? Jag får slita som en idiiiot för att komma upp i +170.

  • kesoone

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 19:47
    svennebanan;637994 wrote:
    Men vafan (för du är väl inte 15 bast)? Jag får slita som en idiiiot för att komma upp i +170.

    Hehe, jo det känns ju som man är 15 när man står på brädan :cool2: men nej fan har hunnit till 33 i år. Och ja, jag har hög maxpuls, sist jag kollade var några år sedan och då var den 205 med -1 per år ca 200+ någon stans nu. Hur som helst var det förvånandsvärt jobbigt och det förklarar varför man känner sig totalt utmattad och nästan sjuk efter såna där 6-7h pass :tongue:
    Jag är mer eller mindre nybörjare och får slita ganska hårt mot vinden istället för att jobba med vinden. Det kan förklara en del av att det är utmattande. Eller allt inte vet jag? :confused2:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norrtälje på Lördag, var?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.