• Publicerad av tigmaster på 4 april, 2015 vid 14:05

    Hej någon som seglar med North sails idol? Och kan ge lite feedback? Någon som har ett tillsalu på ca 5 kvadrat?

    /Alex

    erree svarade 9 år sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hakman

    Medlem
    12 april, 2015 vid 23:03

    Obalanserat och inte mycket tryck… Kolla in Avanti Echo ME så kan du plana tidigt och gå stort.

    Håkman

  • snaffe

    Medlem
    14 april, 2015 vid 21:09

    North verkar va rena skiten men det finns fler åsikter om det. Håller med om att Avaniti e fina:)

    Mer om north om intresse finns:
    http://www.surf-magazin.de/test_technik/test/segel/freestylesegel/test-2015-north-sails-idol-ltd-52/a15475.html

    Men som sagt Avanti ser riktigt fina ut. Kör själv på mauisails och där finns power så det räcker.

  • slor4ever

    Medlem
    15 april, 2015 vid 10:17

    Man är nog fel ute om man på allvar påstår att någon av de få windsurfing märken som finns kvar idag är “skit”.
    Snarare gör man produkter som ibland har en väldigt smal målgrupp. Är du inte i den målgruppen, eller har spons från en konkurrent :-), så kan det så klart upplevas som “skit”.

    Hyrde North Idol en dag i somras och märkte att det var ett segel utan det driv framåt som jag önskar. Nästan helt plan buk.
    Väldigt lätt dock och så, men trivdes bättre med de North Volt segel jag tog resten av veckan.

    Under 2014 fanns det både en “standard” Idol och “LTD” version. LTD:n är helt i vitt.
    I år 2015 verkar det bara finnas “LTD”.

    Är du bara ute efter ett rent Freestyle-segel så kan det funka. Har inte kompetensen att bedömma dock. Annars finns det mer allround modeller som jag skulle välja före Idol.

  • snaffe

    Medlem
    15 april, 2015 vid 19:39

    @Slör4Ever 732136 wrote:

    Man är nog fel ute om man på allvar påstår att någon av de få windsurfing märken som finns kvar idag är “skit”.
    Snarare gör man produkter som ibland har en väldigt smal målgrupp. Är du inte i den målgruppen, eller har spons från en konkurrent :-), så kan det så klart upplevas som “skit”.

    Hyrde North Idol en dag i somras och märkte att det var ett segel utan det driv framåt som jag önskar. Nästan helt plan buk.
    Väldigt lätt dock och så, men trivdes bättre med de North Volt segel jag tog resten av veckan.

    Under 2014 fanns det både en “standard” Idol och “LTD” version. LTD:n är helt i vitt.
    I år 2015 verkar det bara finnas “LTD”.

    Är du bara ute efter ett rent Freestyle-segel så kan det funka. Har inte kompetensen att bedömma dock. Annars finns det mer allround modeller som jag skulle välja före Idol.

    Ironi (grekiska εἰρωνεία eironeía, bokstavligen “omkasta”, “förställa”) är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas. Publiken, åtminstone en del av den, förutsätts även vara införstådd med detta. Ironi kan vara humoristisk, men behöver inte vara det. Även när den används för att locka till skratt kan avsikten vara att demonstrera ett förakt och undvika öppen konflikt, se även sarkasm. Det kan handla om att antyda sidor av en företeelse, en person, en tanke etc som man anser svåra eller olämpliga att utpeka öppet.

  • erree

    Medlem
    16 april, 2015 vid 13:08

    Också hyrt North Sails, dock inte Idol men Hero och Volt, tycker det är jävligt bra segel, sköna, lätthanterliga o stabila, och faktiskt bättre än mycket andra segel i samma kategori. Förstår inte prissättningen för fem öre dock, bland de dyraste på marknaden men ändå rätt så spartansk konstruktion om man uttrycker sig så, inget hi-tech där inte

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.