Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny design på Surfzone

  • slim_jim

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 18:11

    Man kanske ska sadla om till betatestare 😉

    Kan inte klicka på “Forumverktyg” och inte heller “Sök i detta forum” varken med IE8 eller Firefox, fungerar bara i rooten på W-surf, inte i underforumen

  • easyrider

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 18:16

    underbar med ny design . bra jobbat .

    rip it up in 2010

    easy…..

  • oaxen

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 19:05

    Var finns knappen för “Markera som läst” ?

  • macedu

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 19:38

    Kanske för ivrig men hur kan jag få se ALLA inlägg inom rubbet… dvs inte bara välja vindsurf… förut kunde man ju bara klicka på inlägg så kom alla upp och de man hade koll på..
    Eller missar jag ngt…??

    /mac

  • skarabe

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 19:41

    Hej.
    Nice med lite ny look. Har inte hunnit kika runt så mycket, men en sak är irriterande. Jag sitter med en liten bärbar och när jag går in på Forumet så syns inte ett enda inlägg utan att jag först scrollar ner. 50% av skärmen är reklam och fet Surfzone-logga. Resten är rubriker. Detta tar onödigt stor plats. Inser att reklamen måste få synas, men Surfzone-loggan är alldeles för stor och rubrikerna borde gå att göra mer kompakta..

  • stefanlindmark

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 19:51

    Har inte tunat in mig ännu på datorskärm.
    Men designen känns lite seg på mobilen. Jag använder Opera för S60 på min Nokia E72 och tycker mig märka en klar skillnad i laddningstid. Parkettgolvet tillför inget på nallen, så den kan jag gärna skippa.

    Ett specifikt problem: toppmenyn (“Start Vindsurfing Kitesurfing ….”) som hänger med på sidan går inte att klicka på i mobilen. Pilen på mobilen triggar sidrullning när den kommer nära kanten. Så när jag trycker uppåtpil för att nå menyraden så rullar sidan uppåt precis innan jag är framme. Det blir lite som när Bamse dinglar en morot på ett metspö framför munnen på åsnan.

    Sedan håller jag med tidigare talare om att det borde gå att pressa ihop alla element på sidan så det blir mycket kompaktare. Känns som det är mycket rubriker och luft.

  • rasmus_w

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 00:19

    Jag saknar/hittar inte “Nästa/Föregående ämne”.

  • x186

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 04:51

    för mycket klickande för att komma dit man vill…….. men så e ju det tyvärr på dom flesta sidor. sen den där träpanelen varför ?????

  • sinker

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 07:55

    Först ett tack till alla som jobbar med den här siten. Ni gör ett fantastiskt jobb och resultatet är att jag konstigt nog får mer ut av min windsurfing än om surfzone inte funnits.

    Efter att satt mitt te i halsen har jag surftat runt några minuter och detta är vad jag har hittat:
    Testbänk: MacBook 13″ 1200×800, OSX 10.6.3 och Safari 4.0.5

    BRA
    – topmenyn ligger kvar i scroll
    – bra läsbarhet med svart text på vit bakgrund (det var det nog förut också men det känns tydligare nu)
    – trevligt med vit bakgrund och ljusgrå paneler

    MINDRE BRA
    – många klick för att nå underforum, dvs de forum jag läser mest
    – hedern tar för mycket plats. Ta bort övre annonser eller surfzone loggan.
    – den turkosblå färgen som dyker upp på vissa element (stapel vänster om underforumrubrik) skriker i ögonen
    – länkfärgen används på vissa rubriker utan att de är länkar (postens rubrik i konfen)
    – andra rubriker som är länkar använder inte länkfärgen (postens rubrik vbtube > vindsrum)
    – den blå länkfärgen är aningen ljus mot vit bakgrund
    – vet inte om jag fattar dåligt men jag får inte kläm på funktionen “nya inlägg” i kontrollpanelen. Kan jag ställa in den så att den bara hanterar de forum jag är intresserad av?
    – väderlänken i footern är broken
    – den ljusblå panelen finns kvar utanför textboxen när man svarar på ett ämne, ska den inte vara ljusgrå nu?
    – parketten är ett skämt, eller hur?

    /sinker

  • jps

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 08:55

    Jag saknar möjligheten att snabbt kunna se alla olästa meddelanden oavsett vilket underforum de ligger i. (I den bästa av världar skulle man också kunna välja om man vill exkludera några underforum från denna vy)

    Samma sak med Köp och Sälj. Skulle vilja ha möjligheten att se allt på samma sida

    För övrigt ser det snyggt ut men det behövs mycket mer klickande nu jämfört med innan.

  • Knatte

    Gäst
    16 maj, 2010 vid 09:14

    Sedan kanske man skulle öka på teckensnittet /Färgen på “Sektionen över huvudkonfen där nybörjarguider/Trim guider mm” finns i huvudforumet?
    De FAQ-delarna är nästan osynliga /kommer bort ännu mera.

    Bra att man har separerat Vindsurf/Kite/ Vågsurf i olika delar. Så går man in på Vindsurf så slipper man se /scrolla/ hida de man inte vill läsa.:smile:

  • m3lk3r

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 14:33
    X186;611909 wrote:
    för mycket klickande för att komma dit man vill…….. men så e ju det tyvärr på dom flesta sidor. sen den där träpanelen varför ?????

    Med trä blir det ju en snygg kontrast till ljusblått och vitt. Enligt mig är det snyggare även om det blivit alldeles för mycket trä men smaken är ju som baken.

  • lajvarn

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 16:42

    Jag måste säga att jag tycker ni delat upp wind/kite/våg lite väl mycket. Speciellt tydligt blir det på köp/sälj där många prylar funkar till alla tre. Jag som är intresserade av prylar i alla tre tycker det blir onödigt tjorvigt. Mitt tips: Ha köp/sälj som tidigare.

    De ljusblå rubrikerna gör ont i ögonen mot den vita bakgrunden.

    Kanske olika färgteman på Vind/kite/våg skulle piffa upp lite extra?

    Har inte hunnit sitta så mycket än.

    Annars… gillart!

  • surfslusken

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 20:04

    Om ni nu ska envisas o inte tänker göra nåt åt parkettgolvet kan ni väl iaf byta ut de här billiga Byggmax klicklaminatet mot ….ja typ Junkers 20,5 mm ektiljor eller nåt annat me lite stil??

  • svenne

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 20:09

    Sjukt mycket luft, och alla signaturbilder blir bara en länk numera. Fast det gör iofs inget, för då försvinner kajtarnas mongostora reklambanners.

Sida 2 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny design på Surfzone

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.