Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny design på Surfzone

  • doc

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 20:18

    Utan signaturbilder flyter det bättre på mobilen, dom saknar jag inte.
    Man kan ju fortfarande se hela köp/sälj genom att själv skriva surfzone.se/ppc men varför inte en knapp för ändamålet? Jag kollar alla marknaderna regelbundet, inte bara vindsurf.

    Mängder av knapptryck och scrollande. Det går fetbort. Enklare=bättre.

    Och som sagts tidigare. Parkett är snyggt, men den fyller exakt ingen funktion. Går fetbort.

    Annars är det en snygg facelift.

  • markus-o

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 21:28

    I Chrome ligger menyraden i mitten av sidan när man scrollat nedåt första gången. Sen hamnar den konsekvent där. Den ligger alltså mitt över inläggen som man ska läsa. Bug och direkt fel. Rätt många sitter ändå på Chrome numera.

    Sen håller jag med om onödigt vattentäta skott på köp&sälj mellan kite, vs och våg. Why?

    Och naturligtvis är parketten bara ett skämt. Vad skulle det annars vara?

  • svenne

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 21:58
    Markus O;612060 wrote:
    I Chrome ligger menyraden i mitten av sidan när man scrollat nedåt första gången. Sen hamnar den konsekvent där. Den ligger alltså mitt över inläggen som man ska läsa. Bug och direkt fel. Rätt många sitter ändå på Chrome numera.

    Jag kör Chrome, inga problem med menyn här inte.

  • jester

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 06:34

    Jag gillar den nya versionen! Inget att anmärka på ännu.

  • steffo

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 08:12
    skarabe;611885 wrote:
    Hej.
    Nice med lite ny look. Har inte hunnit kika runt så mycket, men en sak är irriterande. Jag sitter med en liten bärbar och när jag går in på Forumet så syns inte ett enda inlägg utan att jag först scrollar ner. 50% av skärmen är reklam och fet Surfzone-logga. Resten är rubriker. Detta tar onödigt stor plats. Inser att reklamen måste få synas, men Surfzone-loggan är alldeles för stor och rubrikerna borde gå att göra mer kompakta..

    Headern är bara marginellt större än tidigare, ca 5-10 pixel.

  • steffo

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 08:20
    surfslusken;612041 wrote:
    Om ni nu ska envisas o inte tänker göra nåt åt parkettgolvet kan ni väl iaf byta ut de här billiga Byggmax klicklaminatet mot ….ja typ Junkers 20,5 mm ektiljor eller nåt annat me lite stil??

    Vi kom över ett parti laminat från Rusta men vi har ett parti premiumplank på väg in…

  • steffo

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 08:21
    Markus O;612060 wrote:
    I Chrome ligger menyraden i mitten av sidan när man scrollat nedåt första gången. Sen hamnar den konsekvent där. Den ligger alltså mitt över inläggen som man ska läsa. Bug och direkt fel. Rätt många sitter ändå på Chrome numera.

    Sen håller jag med om onödigt vattentäta skott på köp&sälj mellan kite, vs och våg. Why?

    Och naturligtvis är parketten bara ett skämt. Vad skulle det annars vara?

    Uppgradera till Chrome 5, det borde hjälpa.

  • styret

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 09:10

    När många är neggo till designen så tycker jag den är grym. snyggt, rent och gött. snygga färger och headern är inte onödigt stor. Många gnäller som fan på headers storlekar. 98% av alla användare nu har väl scrollhjul på musen eller scrollfunktion på touchpaden? tar cirka 3 hundradelar att scrolla bort den för mig.

  • schnitzler

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 09:29

    Kul med ny grafik, tycker att nya sidan är grym.
    Det jag missar är inte av avgörande betydelse men kan underlätta. Det har att göra med underrubriker som tex “Surfbussen” där den senast aktiva tråden är “Snart drar bygget igång”. Nu kan man läsa av vem som har skrivit den. Om jag minns rätt kunde man på förra versionen även se när det inlägget skrevs. Vilket underlättar om man följer en tråd där det skrivs mycket…

  • dberg

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 09:36
    styret;612115 wrote:
    När många är neggo till designen så tycker jag den är grym. snyggt, rent och gött. snygga färger och headern är inte onödigt stor. Många gnäller som fan på headers storlekar. 98% av alla användare nu har väl scrollhjul på musen eller scrollfunktion på touchpaden? tar cirka 3 hundradelar att scrolla bort den för mig.

    Instämmer med styret. Jag är helt positiv till den nya designen. Ett tips till dom som har svårt med scrollen är att köpa en ny Magic Mouse från äpplebutiken, hur grym som helst!

  • jester

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 09:42

    Får itne Forumverktyg/Ämnesverktyg/Sök i forumet att fungera, mao dropdowm-menyerna i forum resp ämnes-header). Gäller både Firefox och IE.

  • surfslusken

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 09:45
    Steffo;612102 wrote:
    Vi kom över ett parti laminat från Rusta men vi har ett parti premiumplank på väg in…

    De e inte så jävla mkt för pengarna på Rusta som dom vill tuta i oss.
    Lätt o hitta lite 2a sortering Siljan furuplank på blocket. Blir ju lite bonntorps känsla
    men bättre än de ni har.

  • svenne

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 09:48

    Har den grå backgrundsfärgen blivit mörkare sen igår? Ser i alla fall bättre ut på jobbdatan.
    Fortfarande en hel del luft som kan kapas.

    Varför inte byta ut parketten mot en stor fet Åsa-bild? 🙂

  • doc

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 12:46

    Nu loggade jag in på jobbet istället för på Macen hemma. Konstaterar som tidigare att det är jäkligt snyggt, men onödigt mycket trä. Visa innehållet istället.
    Av oklar orsak fyller de senaste köp/sälj-bilderna den vänstra halvan av det som inte är trä. Sedan kommer 1/4 relevant text och 1/4 annonser/kontrollpanel. Ser helt kaiko ut.

    Det är IE 8 som körs här.

  • surfslusken

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 12:56

    Hoppla!!! Nu har Byggmax laminatet bytts ut mot ett gammal tralldäck i tyckimpregnerat som
    nån strykt me budget olja! SKÄRPNING!

Sida 3 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny design på Surfzone

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.