Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt brädmärke & Ola H

  • s-1441

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 21:43
    Ola H.;644213 wrote:
    Men med bra teamriders/testare borde det förstås kunna gå.

    Jag ställer upp ! 🙂

  • mag

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 21:43

    Nej, varför skulle en quad med fler fenor, dessutom separerade i längsled svänga snävare och kvickare än twin. Både ingången och vridet runt fenorna blir ju trögare med fler fenor, eller? det finns få brädor som kantas så snabbt och kan fås att ändra riktning som en riktig twin.

    Ingen jag snackat med har nämnt denna skillnad. Det är snarare andra kvaliteter som avgör att folk väljer quad. Höjdtagning, stabilitet, grepp men inte just svängfömåga.

    Inte heller i mina nyliga diskussioner med just team Quatro nämns just det som en fördel för quad gentemot twin. Olika preferenser, olika kundönskemål. De säljer lika gärna twin med dess fördelar.

    Min lilla Q har mycket rocker, jag lovar!

    /Magnus

  • ola-h

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 22:31
    Mag;644223 wrote:
    Min lilla Q har mycket rocker, jag lovar! Ett syskon till OlaPs bräda som var helt vild, men kul. Den hade du inte gillat Rille!

    Den som Ola P köpte av mig
    (som sedermera försvann på flyget vilket föranledde Ola att beställa en custom med supermycket rocker av mig, vilket blev förlagan till den bräda jag designade till mig själv
    och seglade på Maui och sedan lämnade, vilket ledde till att bl a Boujmaa seglade den och gillade en skarpt vilket ledde till att Scott McK rekommenderade att den skulle bli en produktionsmodell, vilket den senare också blev)
    hade mycket riktigt sjukt med rocker, men krävde lite teknik för att plana bra och var dessutom rätt jobbig i rejält med vind. Men grym på Maui. Året efter körde jag en nyare variant av Keiths personliga twin – lite kortare, lite bredare och också med en annan botten. Men det var verkligen inte kul. Sjukt svårseglad och rent läskig att köra. Nu testade jag den iofs bara i rejält över masthögt, men min egen twin var säkerheten själv i jämförelse samma dag

    Jag har inte kört någon av hans personliga Quads.

  • ola-h

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 22:31
    S-1441;644226 wrote:
    Jag ställer upp ! 🙂

    Vi hör av oss om det blir något freestyleprojekt.

  • basse

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 07:36

    Så det är egentligen Ola P som skall ha all cred! 😉
    Ta det lugnt med caipirinha’sarna ikväll nu Ola. P alltså.

    Vilken sjuk rocker på den bilden Rille länkade. Ha ha

    Det hade varit jäklig kul att testa lite olika plankor på Maui nu i vår.

  • mag

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 11:27

    Snarare just KT som lånade ut brädan till oss. Och OlaH som genom att segla den fick inspiration o lärdom, och tog med den hem. Det var en riktigt kul bräda! Undrar vem som har den nu?

    Magnus

  • svenne

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 11:37
    Mag;644370 wrote:
    Snarare just KT som lånade ut brädan till oss. Och OlaH som genom att segla den fick inspiration o lärdom, och tog med den hem. Det var en riktigt kul bräda! Undrar vem som har den nu?

    Magnus

    Det var väl den Ola P hoppade av?

  • mag

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 12:47

    Nej, den kapades inte av Ola utan av flygbolagets bagagepersonal!!
    Han fick dock inte någon lösensumma av dem.
    Magnus

  • doc

    Medlem
    21 januari, 2011 vid 12:40

    Hmmm, efter att ha fått en förhandstitt på den superhemliga preliminärspecen kan jag bara säga att jag vill ha, vill ha, vill ha! Till att börja med en FSW 105. Skulle du råka ha tillgång till en sådan till våren vill jag gärna provsegla Ola! Jag tänkte beställa en trailer från Moo med nästan samma mått (kortare) men kanske måste köpa “svenskt” istället 🙂

  • svennebanan

    Medlem
    22 januari, 2011 vid 16:35
    Doc;644874 wrote:
    Hmmm, efter att ha fått en förhandstitt på den superhemliga preliminärspecen kan jag bara säga att jag vill ha, vill ha, vill ha! Till att börja med en FSW 105.

    Det måste ju givetvis vara den näst största volymen i FSW linjen. Vilken volym kommer den största hamna på roughly?

  • ola-h

    Medlem
    23 januari, 2011 vid 17:23

    Hela programmet hålls rätt kompakt nu i början, så 105 blir den största fsw:n. Men kanske gör vi en större proto till sommaren, den kanske kan bli nå’t för dig. Man skulle kunna gå direkt på en 125:a i så fall.

    Doc: kul att det låter bra.

  • svennebanan

    Medlem
    24 januari, 2011 vid 08:45
    Ola H.;644989 wrote:
    Man skulle kunna gå direkt på en 125:a i så fall.

    Det var det värsta. Än finns det hopp för tungfotade insjöseglare med kustdrömmar.

    Jag får väl hoppas att Simmers insjö R&D förläggs till Norra Ässundet, för du kan väl inte ha planer på att lämna Örebro permanent för en windsurfing-fantasy-camp tillvaro på blåsiga öar runt om i världen?

  • doc

    Medlem
    24 januari, 2011 vid 12:02
    Ola H.;644989 wrote:
    Doc: kul att det låter bra.

    Jo. Då kan man ju puttra omkring i Kullavik med slalomgänget och ändå lattja i vågorna en lättvindsdag med trefenors-uppsättning. I believe!

  • ola-h

    Medlem
    27 januari, 2011 vid 21:24

    Just så. Vi kommer antagligen slut-testa FSW-shaperna på Maui under februari samt testa olika fenuppsättnignar förståss. En svårighet med den här sortens bräda är vad man skall leverera den med för fenor. Singe + blanks för extraboxarna eller kanske som någon slags “bakfensorienterad” thruster?. Eller så får kunden helt enkelt välja, dvs man levererar utan fenor. Vad tror ni går hem?

  • dr-masse

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 07:14

    Inte utan fenor. Jag tror på Singel och blanks som standard, men att det erbjuds ett thruster-paket för ett vettigt prisstillägg.

Sida 4 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt brädmärke & Ola H

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.