Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing *off topic* HATA MATLAB

  • *off topic* HATA MATLAB

    Publicerad av smurff på 16 februari, 2005 vid 23:46

    Nu blir jag fan frbbbbbbannad. Vet att detta inte tillhör surf men måste skriva av mig lite. Sitter och skriver ett krypteringsprog i MATLAB (skolarbete). Ni som har använt det vet kanske att det finns massor av fina funktioner(som jag skiter i för jag inte behöver dem) i detta program.

    För att verkligen, verkligen, verkligen understryka hur bra detta program är har Matlab beslutat att 1 gång/h kräva att man kopplar upp sig mot deras licensfil(som ligger på LTH’s nätverk) för att försäkra sig om att man har rättighet att använda detta program. problemet är ju att jag har en annan ISP än LUNET och måste koppla upp en VPN-uppkoppling varje gång som detta program frågar efter det. OCh….. som på alla andra universitet så fungerar det ju inte alltid felfritt. dvs det går inte att starta MATLAB eller KÖRA DET LÄNGRE ÄN 1h EFTER ATT MAN BLIR UTSLÄNGD AV NÄTVERKET SEN STÄNGER SKITEN NER OCH TACKAR FÖR SIG.

    om man nu är en notorisk piratkopierare så e nog fan inte MATLAB man är ute efter i första hand…… Men de har typ en av de värsta typerna av rättighetskontroll som jag har stött på någonsin. Förutom ett och annat hårdvarulås men då har man ju fan den ikopplad alltid utan problem att behöva starta nåra jävla krypterade tunnlar o prylar för att köra programmet.

    japp får väl fortsätta skriva me vanlig editor och hoppas på att jag inte har för många fel vid kompileringen i morrn. HATA MATLAB….. mad.gif

    ola-h svarade 19 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • manno

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 00:07

    Svar till:


    om man nu är en notorisk piratkopierare så e nog fan inte MATLAB man är ute efter i första hand……

    [/ QUOTE ]

    Men! Jag har hört rykten om att det inte är så svårt att stöta på mycket allvarliga piratkopior om man använder vissa fildelningsprogram som man naturligtvis använder för att dela bilder och hemmagjorda musikvideosar med sina vänner…

  • smurff

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 00:50

    jovisst pirat kopiering är ett problem för en del företag men vemfan delar matlab? förstår om vi snackar ADOBE PHOTOSHOP, senaste spelen,etc men MATLAB……vem vill ha det? Använder det endast för att jag måste… laugh.gif

  • superman

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 02:30

    matlab finns att få tag på, hade 6.5 (tror jag) för ett tag sen när jag använde det i skolan. tongue.gif

  • dixon

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 07:06

    Har du provat att ge kommandot “fuck”?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 07:19

    men… matlab release 14 flyter ju omkring på DC++ med ett alldeles utmärkt licensnummerprogram till. Skrik till om du behöver det, är kompletta versionen med en zilion toolboxar.
    /henke

  • adde

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 07:34

    Svär inte i kyrkan!!!

    /adde

  • ola-h

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 07:58

    Mina vindsurfingbrädesdesignprogram är gjorda i MATLAB…

    Om du inte vill kör pirat och vill slippa licensproblem kanske du kan prova gratisklonen från http://www.octave.org .

  • smurff

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 13:11

    Ursäkta mitt ovårdade språk men inlägget skrevs i ren frustration efter 2 dagars knåpande och trixande med brandväggar och VPN-uppkopplingar. Det enda jag ville göra var att skriva fint program……inte knåpa med accessrättigheter tongue.gif

  • smurff

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 13:18

    ahh fin klon skall testa den sen. tack för tipset.
    Nej gillar inte piratkopiering egentligen. Tycker samtidigt att den mekanism som matlab valt är lite löjlig. Har ju inte piratkopierat MATLAB dock eftersom det är en fri studentlicens som erbjuds till studenter via universitetet. Och fil-tankandet kan ta sig lite abnorma proportioner… smirk.gif

  • raz

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 15:16

    Det låter som om du skall vara sur på LDC och inte matlab.

    Om du har en kopia av matlab behövs det inte tankas något eftersom alla toolboxar mm finns i varje version. Det är bara en licens som behövs för att de olika skall packas upp.

    Förresten så har jag försökt hitta ditt surfdesign program igen, Ola. Har du gömt det?

    /R

  • ola-h

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 15:46

    Själva programmet har väl aldrig varit offentligt, det är i lite för “rå” form för att kunna användas.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing *off topic* HATA MATLAB

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.