• Publicerad av luthor på 6 augusti, 2014 vid 06:47

    Jag har förstått att köra i offshore/sideoff vind i vågor ska vara riktigt skönt. Jag läser om det på nätet och ser det i pastelliga klipp på youtube som alltid slutar med en solnedgång. Det är inte så att jag är i färd med att prova detta – i Sverige har vi väl i princip aldrig sådana förhållanden.
    Det jag undrar är hur det går till när åkarna ramlar av sina strapless-brädor. Brädan borde väl åka med vågorna in mot land och kajtaren borde dras med vinden ut till havs? I dom läckra klippen ser jag aldrig att dom använder leash (tur är väl det). Nån som vet hur dom gör?

    Undrar bara av ren nyfikenhet.

    luthor svarade 9 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • skanepaul

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 14:15

    Dem bodydraggar upp i vind gissar jag om inte en vattenscooter hämtar dem direkt. 🙂

    Är väl väldigt få spotar som har rak offshore också.

  • luthor

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 18:28

    Då får dom väl dragga hela vägen in till land och plocka brädan där, för mig förefaller det omöjligt att kryssa sig fram till bräda i vattnet i sådana förhållanden. Verkar tidsödande att göra misstag då. Nån som kört på något sådant ställe? Ponta Preta tex?

  • pelle-surf

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 05:13

    Min erfarenhet av att “jaga” bräda är att vindriktningen har betydligt större påverkan än vågorna på var brädan tar vägen, men det är i svenska vatten och lite andra förhållanden. Vet ju inte riktigt vilka klipp som du menar men om det är kraftig vind och inte jättevågor så bör brädan driva med vinden och inte påverkas så mycket av vågorna.
    Annars är det väl ett helt team som samlar ihop div utrustning och kitaren i solnedgången, efter filmen.

  • skanepaul

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 09:29

    Har kört på Ponta, ingen rak offshore där bara lite sideoff.

    Inga problem att bodydragga.

  • luthor

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 14:08

    Tack Paul, då känner jag mig lugnare 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.