Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Provade Naish Haze

  • Provade Naish Haze

    Publicerad av rusiak på 14 november, 2006 vid 18:39

    Hepp,

    Går i köptankar nu när jag blivit av med min bräda (http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45617). Gled förbi falle och fick med en Naish Haze för lite provkörning. Körde den i ca en timme med bra tryck på slutat. Fungerade fint 🙂 Verkar vara en riktigt bra all-round bräda med fett grepp och bra pop. Är van min North M2a och tycker den är grym vad gäller grepp i mer aggresiva carvande svängar, denna var inte mycket sämre, trots att de inte är något mutantutförande! Pads och stroppar kändes rekorderliga!

    //alex

    wibban svarade 17 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • rusiak

    Medlem
    14 november, 2006 vid 18:44

    någon som vet hur det generellt fungerar med försäkringsbolag när man tappar bort en bräda? Antar att det gäller att lägga fram det på rätt sätt…

  • callekuling

    Medlem
    14 november, 2006 vid 19:26

    Hur var de nya Naish bindningarna? Hört att de ska gå och få riktigt små. Har långa och smala fötter, tycker att North bindningarna till min North Jamie Pro är aningen stora barfota..Eller är det ngn annan som har ngt förslag på lämpliga bindningar för en med långsmala fötter?

  • rusiak

    Medlem
    14 november, 2006 vid 19:39
    callekuling wrote:
    Hur var de nya Naish bindningarna? Hört att de ska gå och få riktigt små. Har långa och smala fötter, tycker att North bindningarna till min North Jamie Pro är aningen stora barfota..Eller är det ngn annan som har ngt förslag på lämpliga bindningar för en med långsmala fötter?

    RIKTIGT SMÅ, spännde fast mina stor-tår och körde…Nej allvarligt, ngn tror de finns en bra beskrivning på deras hemsida. Lättar du på kardborrebanden kan du trycka i hop hela paketet och får bra stl på dem, lixom tvådelat. Kändes gött!

  • henkeman70

    Medlem
    15 november, 2006 vid 08:36
    callekuling wrote:
    Hur var de nya Naish bindningarna? Hört att de ska gå och få riktigt små. Har långa och smala fötter, tycker att North bindningarna till min North Jamie Pro är aningen stora barfota..Eller är det ngn annan som har ngt förslag på lämpliga bindningar för en med långsmala fötter?

    Spana in Liquid Force bindningar. Jag har DeLuxe modellen och är sjukt nöjd med dem. Aircushion i hälarna, enkla att ändra vinklar & strlk med och stroppar som smiter åt fint runt hälarna när man lättar från vattnet.

    //Henke

  • metallifredd

    Medlem
    15 november, 2006 vid 22:00

    otur med brädan.
    den kanske dyker upp senare? nån feskare som får den i trålen eller nåt.

    Din tapet däremot ally, va den från engelska tapetmagasinet eller?

    Hörs i morrn, nu ska jag elda trafostation.

    /Sheila a.k.a She-man

  • arild

    Medlem
    15 november, 2006 vid 23:37

    Yo sag att bradan blev snodd Big A.:grin:
    jag har kollat in spotsen har nere ser rikigt bra ut. har lite krongel med boende men har nog en lya pa ge idag. du maste forsoka komma ner sa drar vi till margreth river och kor skall ner om nagon vecka med grabbarna har nere, kan tydligen bli ganska stort!!
    bestall en thorn av falle sa har du en skon brada att kora pa.
    hade fint o hoppas du far nagra feta dagar lajet style innan kattegat fryser:laugh:
    Arild

  • steffo

    Medlem
    16 november, 2006 vid 14:09
    rusiak wrote:
    Hepp,

    Går i köptankar nu när jag blivit av med min bräda (http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45617). Gled förbi falle och fick med en Naish Haze för lite provkörning. Körde den i ca en timme med bra tryck på slutat. Fungerade fint 🙂 Verkar vara en riktigt bra all-round bräda med fett grepp och bra pop. Är van min North M2a och tycker den är grym vad gäller grepp i mer aggresiva carvande svängar, denna var inte mycket sämre, trots att de inte är något mutantutförande! Pads och stroppar kändes rekorderliga!

    //alex

    TIPS! Skriv gärna din recension här http://www.surfzone.se/ppr/showproduct.php?product=14&cat=8&limit=recent

    /steffo

  • rusiak

    Medlem
    16 november, 2006 vid 21:52
    Arild wrote:
    Yo sag att bradan blev snodd Big A.:grin:
    jag har kollat in spotsen har nere ser rikigt bra ut. har lite krongel med boende men har nog en lya pa ge idag. du maste forsoka komma ner sa drar vi till margreth river och kor skall ner om nagon vecka med grabbarna har nere, kan tydligen bli ganska stort!!
    bestall en thorn av falle sa har du en skon brada att kora pa.
    hade fint o hoppas du far nagra feta dagar lajet style innan kattegat fryser:laugh:
    Arild

    Ahh min man i etern! Har kollat min försäkring, ser ju ljust ut om man ser fr villkoren på drulle-tillägget!

    Ska hålla span på tickets ner! Kör hårt mannen 🙂

    //alex

    (va är de för skit du har dragit in i lgh, nyser o snorar hela tiden nu jööö 😉 ds

  • wibban

    Medlem
    17 november, 2006 vid 18:49

    Kopte mig en Haze 138 cm for nagra veckor sedan. Hardtestar den just nu nere i Cuymbucu, Brasilien. Jag gillar den skarpt aven om handtaget som foljde med var oerhort svart at fa dit. Tappade det forsta gangen jag var ute med den.

    Bradan ar oerhort allround och funkar kanon for vagsurfing. Gar givetvis inte att jamfora med en riktig vagsurfingbrada men rundningen i formen gor den alldeles utmarkt lamplig for det anda.

    Nej, nu ska jag ut och kita lite igen 😉

    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Provade Naish Haze

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.