Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rädda Näset!

  • Rädda Näset!

    Publicerad av gogga på 6 december, 2004 vid 19:29

    Ett ärende ligger hos länstyrelsen att förbjuda kiting på Näset. Vi försöker kämpa emot detta på många olika sätt. Ett sätt är via namnlista.

    Vi ser gärna att ni på vindsurfingkonfen hjälper att skriva på den namnlista som finns ute!

    Ni finner den på denna länken: http://ozone.kitesurf.nu/raddanaset.cfm

    Vi ses på stranden, förhoppningsvis även i fortsättningen på näset!

    bananen svarade 14 år, 7 månader sedan 27 Medlemmar · 56 Svar
  • 56 Svar
  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    6 december, 2004 vid 19:34

    Bara att säga Adios då, Rambo votar inte för en drake i luften.

    hoppas fler V-surfare inte skriver på så vi slipper er kiteboogar, moahahaha!

  • herodude

    Medlem
    6 december, 2004 vid 19:57

    Svar till:


    Bara att säga Adios då, Rambo votar inte för en drake i luften.

    hoppas fler V-surfare inte skriver på så vi slipper er kiteboogar, moahahaha!

    [/ QUOTE ]

    hahaha scysst, haha, jag skriver gärna uppmig… om de håller sig borta från apel då, men det gör de väll antagligen inte så…

  • jox

    Medlem
    6 december, 2004 vid 20:50

    öhhh… ne! tongue.gif

  • lars_k

    Medlem
    6 december, 2004 vid 21:01

    Vilket Näset? Skitsamma. Där surfar jag aldrig så du fick min underskrift.

  • safesurfer

    Medlem
    6 december, 2004 vid 21:05

    Vore ju bra om man fick veta anledningen till varför de vill förbjuda kiting. Om det är för att tyskarna ska kunna bada nakna där ifred så skriver jag gärna på. Men det kan ju finnas rimliga anledningar till förbud.

  • zoolander

    Medlem
    6 december, 2004 vid 21:06

    men sajkovindsurfare.. det blir väl antagligen vindsurfingsförbud om det blir ett kitesurfingförbud..

    dra ut huuet ur rööen och kläm pubertetsfinnarna på näsan

  • jonasp

    Medlem
    6 december, 2004 vid 21:07

    Fast egentligen borde du strunta i om det handlar om kite eller inte och skriva på ändå. Dom kanske förbjuder vindsurfing också, vilket inte heller stör mig personligen men det är ju bara tänka hur det skulle va om någon ville förbjuda vindsurfing på din hemmaspot, antagligen skulle du uppskatta att få hjälp.

    Sen gäller det att bekämpa tänket, fågelskådare kan se att det gick där och försöka på andra delar i landet. Och det är ju länstyrelsen man har och göra med som säkert kan förbjuda all vattensport om dom får för sig att det är ok.

    Dom måste se att det finns en motvikt mot fågelskådare och dylikt.

    En intressant detalj är ju bara vem som ser till att ett ev. förbud efterlevs, har polisen tid att åka ut varje blåsig dag och vänta på att de som är ute vill komma in? eller ännu dyrare, ta båten dit och försöka få tag på någon.

  • zoolander

    Medlem
    6 december, 2004 vid 21:08

    ok tar tillbaka det där.. dumt att generalisera.. menade inte alla vindsurfare som dom det inte berör antagligen förstår..

    naturreservat.. eller nått shit.. fågelskådarna påstår att man inte får vara på deras område.. dvs, hela skanör falsterbo ljunghusen!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 december, 2004 vid 21:13

    Kom igen nu tomtar…SKRIV PÅ!!
    Windsurfar mest men har även börjat med kite i lättare vindar. Har aldrig upplevt det som ett problem för windsurfare med kitare på näset. Oftast är vi ute olika dagar och på olika ställen. De få gånger som det har blåst ordentligt och det har varit kitare i skanör till höger så har de inte varit några intermezzon. Så länge folk har koll på vad de sysslar med föreligger knappast några problem på vattnet mellan kitare och windsurfare. Problem uppstår då folk inte har koll och då spelar det mindre roll om det är kiters eller windsurfers, det är lika jävla irriterande!!
    Yo!

  • herodude

    Medlem
    6 december, 2004 vid 21:17

    ne håller med ovanstående nu hör inte det här till ämnet men det är tyvärr allt för många kiters som itne har koll, ok väldigt många vindsurfare med, men de utsätter inte andra för lika stor fara.. kommer i håg en gång i apel i sommras när en kite man blåste upp på parkeringen….. jag blev nästan mosad av en som fick kast fall med sin kite typ 2 meter från mig.. :S

    men men har skrivit på nu iaf.. 😛

  • tdk

    Medlem
    6 december, 2004 vid 21:19

    Oki.. En röst kan man ju bjuda på.. Någonstans ska dom väl få vara.. Dessutom är ju jag aldrig där. Lycka till! crazy.gif

  • nordgren

    Medlem
    7 december, 2004 vid 00:21

    Personligen tycker jag att det är rätt att förbjuda kite där eftersom det ju faktiskt är just ett känsligt fågelområde samt en ringmärkningsstation där om jag inte missminner mig.

    Stör det fågellivet så förbjud kite där. Människor är mer anpassningsbara än fåglar. Ta och åk vid nästa strand istället.

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    7 december, 2004 vid 06:14

    ..jag har lagt en vote för Kiten, skulle bara tuffa mej lite grin.gif

  • naish

    Medlem
    7 december, 2004 vid 06:59

    Skriv på nu för helvete! Kör alltid på Näset med kitarna. Alla är skit schyssta. Skulle faktiskt va tråkigt om inte dom var där crazy.gif frown.gif

  • mattap

    Medlem
    7 december, 2004 vid 07:15

    appropå detta, hur är läget med Björlanda egentligen? Där är det ju förbud, iaf i store uddsviken där man alltid seglar. Fick en utskällning av en gubbe så håret stod rakt ut för ca 2 år sen när jag började surfa, sen dess har jag inte hört nåt. Har folk slutat brytt sig? För det råder väl fortfarande förbud? (mellan april-okt eller vad det nu är)

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rädda Näset!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.