Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rädda Näset!

  • nordgren

    Medlem
    8 december, 2004 vid 12:43

    Tydligen verkar du inte ha den blekaste aning om diskussioner eller argumentation.
    Har jag trott att tråden är till för min åsikt bara? Nej jag gav min åsikt och du började strida om den, gör du det får du ta att jag strider tillbaks för att säga min mening. Och det har jag gort, men tydligen kan du inte ta det. Ditt problem. Och ja ni får självklart tycka som ni vill men lägger ni upp en tråd på ett forum får ni givetvis räkna med att inte alla tycker som er och kommer att säga det.
    Och dubbelmoral och egoism har helt klart till ämnet då jag anser att du besitter dem båda.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2004 vid 22:51

    Fortsätt rösta FÖR KITEING OCH WINDSURFING PÅ NÄSET…
    Engagera vänner och bekanta, syskon, flickvänner, mostrar, fastrar och sura svärmödrar and whatever för att stoppa ett imbicillt förslag om införande om ett förbud…
    Keep on voting suckers!!
    van the man, MW

  • steebe

    Medlem
    9 december, 2004 vid 10:34

    Jättebra initiativ Henrik!
    Ett förbud kommer förmodligen inte bara drabba kitare.
    Kanon om du kan fortsätta och hålla oss underättade om vad som händer.

  • frippe75

    Medlem
    9 december, 2004 vid 10:47

    En röst till på för…. Vaddå för…. fågelskådning eller kiteing… vet inte

  • nordgren

    Medlem
    9 december, 2004 vid 10:55

    Kitning så klart. smirk.gif
    Det är ju inte direkt så att majoriteten här sitter och hoppas på att det ska bli ett förbud.

  • stebe

    Medlem
    9 december, 2004 vid 13:51

    Till er som tycker att kites ar faniga badleksaker som borde forbjudas.

    Blir kitesurfing forbjuden dar kommer garanterat windsurfing bli det ocksa. Deras rovfagelargument verkar ganska tunt da kites ar farglada runda saker som slapper igenom ljus o inte alls ror sig som en rovfagel. Darfor kommer det forbjudas pa vissa platser for att vi far runt i hog fart pa grunda vatten nara stranderna.. vilket ocksa en vindsurfare kan gora och dafor kommer ni ocksa forbjudas dar.. sa lamna ert stod for er egen skull och inte bara kitesurfarnas.

  • trimmarn

    Medlem
    9 december, 2004 vid 13:59

    Förbud nej tack.. Alla vi som varit på Torö sen 80-talet vet ju hur det har förändrats där. Känns som det finns krafter där som skulle vilja se ett förbud. Så alla 08-or tänk om dom skulle förbjuda oss från att vara där. Förbud NEJ! Skriv på vattenbröder..

  • zoolander

    Medlem
    9 december, 2004 vid 14:29

    det ar ju skont att se att manga har en positiv installning i alla fall.. ingen rivalitet.. “vattenbroder”

    skriv pa!

  • nordgren

    Medlem
    9 december, 2004 vid 14:32

    Nej varför skulle man tycka att kite är fåniga badleksaker för? Det är det väll ändå ingen som sagt?

  • nordgren

    Medlem
    9 december, 2004 vid 14:37

    Problemet med hela denna diskussion tycks nästan vara att ni tar det personligt. Som att folk inte gillar kite och därför vill förbjuda det. Det är lite synd istället för att lyssna på just fågelfrågan och komma fram till något tillsammans.
    Kanske att begränsa området eller något vore en lösning?

  • gogga

    Medlem
    9 december, 2004 vid 14:46

    Svar till:


    Problemet med hela denna diskussion tycks nästan vara att ni tar det personligt. Som att folk inte gillar kite och därför vill förbjuda det. Det är lite synd istället för att lyssna på just fågelfrågan och komma fram till något tillsammans.
    Kanske att begränsa området eller något vore en lösning?

    [/ QUOTE ]

    Om du tittar på mina tidigare inlägg så kan du läsa precis det!
    Jag tackar för stödet här och hoppas att ännu fler skriver på (eller skickar till bekanta!)

  • stebe

    Medlem
    9 december, 2004 vid 15:08

    Jag forstar inte riktigt vad du syftar pa. Men det ar ett fatal eller nan enstaka person/personer i denna trad som uppenbarligen hyser nagat slags agg mot kitare och jag ville bara ha sagt att de skjuter sig sjalva i benet genom att motarbeta de som har tagit tag i denna fraga.

  • sinclair

    Medlem
    9 december, 2004 vid 15:22

    Det är väl klart att killarna skall få leka med drakar nere på näset!
    Räkna med mitt stöd

  • nordgren

    Medlem
    9 december, 2004 vid 15:26

    Återigen visar du prov på att du tar frågan personligt, varför tror du att det är agg mot kitare?
    Som sagt är det inte fråga om kite är löjligt eller att man inte gillar kite, utan att man ska sträva efter att skydda känsligt fågelområde. Och bara för att man gör det behöver man nödvändigtvis inte stänga av hela området utan man kan försöka enas om en kompromiss. Klarar fågellivet sig med ett visst skydd och man kan kita på en del utan att det stör så bör man givetvis verka för det. Det är ingen mening med att stänga av område som inte har betydelse för fågellivet.
    Alltså bör man givetvis sträva efter att stänga av så lite som möjligt under förutsättning att fågellivet ej störs.

  • stebe

    Medlem
    9 december, 2004 vid 15:45

    Svar till:


    Ingen påskrift från undertecknad. Dessa uppblåsbara badleksaker är livsfarliga!

    [/ QUOTE ]

    Suck…sa det har har ingen sagt o denna personen alskar kitare och vill bara alla faglar val och jag tar allt personligt smirk.gif

    Jag har foljt denna debatt ett halvar nu och det du namner ar precis det som haller pa att ske nu, det forhandlas om olika omraden. Jag haller med dig att det ar den ratta/anda vagen att ga. Men det vara inte alls det jag skrev om i mina inlagg utan i stallet varfor denna fraga ar angelagen aven for vindsurfare.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rädda Näset!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.