Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

  • per_m

    Medlem
    17 februari, 2011 vid 14:00

    Gisela fortsätter att leverera, samtidigt som hon managerar tre småttingar och ändå ligger hennes bilder i topp. Det säger något om ni andra hobbyfotografer ;):laugh:

  • mats_o

    Medlem
    17 februari, 2011 vid 14:40

    Ser underbart ut! Njuut!

  • ola-h

    Medlem
    18 februari, 2011 vid 08:36

    Idag for vi lite fram och tillbaka i jakt på lämpliga förhållanden. Kanaha erbjöd inte ens badförhållanden eftersom bland annat Mag sett en haj precis inne vid stranden. Så badvakterna stängde hela stranden. Dock var det inte särskilt mycket vind där nere heller. Vi begav oss i alla fall till Kuau. Där såg det rejält stort och dumpande ut. Dessutom ultralätt vind. Efter någon timma blev det aningens mindre vågor och Ross tog sig ut och plockade rutinerat ett par vågor. Men vi tvekade…

    Så bort till Hookipa istället. Där var Polakow och Swift och en italiernare ensamma ute. Det var stort.

    web.jpg

    Kevin Pritchard kämpade på insidan i säkert en timma men flöt så småningom iväg till Kuau. Kai Lenny hamnade också på insidan vid Lanes och fick så småningom hjälp av några badvakter att ta sig upp. Johan och jag var lite sugna på att gå ut. Tyvärr (eller som tur var – vi får aldrig veta vilket) så var vi inte riktigt där samtidigt och kunde därmed inte hetsa varandra så vi förblev på land. Men showen som Polakow och Swift bjöd på var något extra. Och trots att Swift laddade på airials som denna:

    web.jpg
    web.jpg

    så fick Polakow honom nästan att se ut som en nybörjare. Jasons segling var 100% prickfri, med perfekta bedömningar både på utvägen och invägen och grymt radikal segling.

    Rena toppsvängar:

    web.jpg

    360:s
    web.jpg
    web.jpg
    web.jpg

    Kraftfulla bottensvängar:

    web.jpg

    lekfulla toppsvängsslajdar

    web.jpg

    och allt utan skruvar i framfenorna:

    web.jpg

    Kai Lenny kom tillbaka och valde ståuppbrädan: Också det en imponerande syn

    web.jpg
    web.jpg
    web.jpg

  • mats_o

    Medlem
    18 februari, 2011 vid 08:44

    Fiiiiii s-tan!

  • basse

    Medlem
    18 februari, 2011 vid 09:08

    Shit vilken skolboks-360 alltså! Indragen framhand och sträckt bakarm och huvudet vridet. Så vill jag också göra.

    Kai är otroligt intressant tycker jag. Jag hoppas verkligen få se honom SUP’a något stort och hårigt medan vi är där.
    Se lite mera av honom och några andra goa kids här:
    http://standupworldtour.com/index.php/sunset-pro-live-feed/

  • jesper-b

    Medlem
    18 februari, 2011 vid 10:57

    Gisela, Ola, Johan, Kate, Mag, Carin, mfl. Era rapporter håller på att döda mig. Snart hemma sedan tre veckor och jag står fasen inte ut. Jag sitter i mitt lilla kontorsråtthål och försöker skriva akademiska artiklar, förbereda lektioner mm. Jag köper avlusningsmedel och springmasktabletter på väg hem från jobbet, och jag monterar madrassskåp i innerfixargruppen på dagis på kvällarna. Däremellan läxläsning, tvätt och damsugning.

    JAG VILL BARA SURFA!

    Snart säger jag upp min barns skolplatser, säljer kåken tar Johanna över armen och drar. Det här går bara inte.

    Era rapporter är värsta tortyren jag kan tänka mig. Johans airials, Olas carve, Mags slash, Kates ladd, Giselas och Carins foton… och så toppar ni med en in form Polakow på ett as good as it gets Hookipa (kul som fasen för han har inte varit i form de sista 30 gångerna jag sett honom ute, men när förhållandena väl är episka blir han väl inspirerad).

    Ni torterar mig, ni dödar mig….

    och jag älskar det.

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    18 februari, 2011 vid 11:40

    “damsugning” låter iofs inte så dumt… 😀

    Men jag håller med. Jag både hatar och älskar den här tråden.

  • basse

    Medlem
    18 februari, 2011 vid 11:48

    Äkta hat-kärlek och/eller skönt-ont när den är som bäst-sämst.

  • svenne

    Medlem
    18 februari, 2011 vid 12:01

    Fast det som är sämst-bäst är att snart sitter jag där å pillar mig i naveln och funderar på vilken shorts-längd jag ska ha för att passa in. Jag tror att jag kör på lite längre faktiskt.

  • mats_o

    Medlem
    18 februari, 2011 vid 18:14
    Svenne;647226 wrote:
    Fast det som är sämst-bäst är att snart sitter jag där å pillar mig i naveln och funderar på vilken shorts-längd jag ska ha för att passa in. Jag tror att jag kör på lite längre faktiskt.

    Tror det är vettigt att börja med långa shorts. Det ska rätt mycket till för att inte se kookig ut med åtdragen midja och blottade knän.

  • per_m

    Medlem
    19 februari, 2011 vid 07:55

    @Jesper ja vad gör man, madrasskåp låter iof lite ispererande…
    Vilka bilder Ola, första på JP; hyfsat ren våg!!
    /P

  • johan_gbg

    Medlem
    19 februari, 2011 vid 08:02
    Per_M;647276 wrote:
    @Jesper ja vad gör man, madrasskåp låter iof lite ispererande…
    Vilka bilder Ola, första på JP; hyfsat ren våg!!
    /P

    Visst är den vågen sjukt fin.
    Tänk nu på att Ola har sitt monster till objektiv. De kör rätt långt ut i Hookipa där det brukar vara rätt bumpigt. En liten fingervisning om hur mycket off vinden låg.

    Aloha
    /J

  • per_m

    Medlem
    19 februari, 2011 vid 20:29

    tur att han har sin jätte kanon den där Ola….

  • kate

    Medlem
    20 februari, 2011 vid 08:01

    Fortsatt rapportering.

    Ingen vindsurf de senaste dagarna. Vinden har varit otroligt lätt när den väl dykt upp. Enligt lokalbefolkningen så är normal Mauivinter tillbaka. De två senaste åren sägs det ha blåst ovanligt mycket. Synd för oss…men inte skall man hänga läpp för det inte.

    Det har blivit ovanligt mycket surf i år. Kul att få testa lite olika spots och få lära känna lite local surfers.

    Läkar Kalle, med brutet revben, och jag gav oss ut i böljan blå med SUP och surfbräda. Notera de glassiga vågorna.
    Johan fick en smäll för nästan en vecka sedan och vi misstänker starkt att det är revbenskada. Han passade på att damma av kameran och fota lite. Kan ju tillägga att det känns väldigt mycket mer mäktigt i verkligheten än på bild!:-)

    Hoppas på vind imorgon så jag kan testa den nyinköpta brädan.
    Säljer Starboard 66L på Maui: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=31170&title=starboard-quad-2010-66l-p-e5-maui&cat=12

  • ola-h

    Medlem
    20 februari, 2011 vid 08:13

    Var körde ni? För min del har det blivit några morgon-surf med Sigge och lite SUP, igår på Kanaha och idag på Kuau och Mamas. Ingen episk våg, men ett par rätt intressanta takeoff:er. Till och med när det är litet är det definitivt mer kraft i Kuau-vågen. Kanske fyller det i med lite vind imorgon. Om inte hittar man ju alltid någon lämplig våg för surf av annan karaktär än vindsurf.

Sida 10 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.