• hanek

    Medlem
    3 oktober, 2019 vid 17:09

    Blev en snabbtur idag också med helt ok vind bitvis. Börjar kunna styra foilen lite iaf så känner mej helt nöjd efter två turer på den.

    Filmklipp

    Attachment Image
  • bjorn-daniels

    Medlem
    21 oktober, 2019 vid 17:19

    Blev en vända vanlig segling igår söndag. 7.8 fulldrag sned frånlandsvind, platt som en pannkaka. Började nästan fundera på min mentala hälsa i ösregn 3 grader och lätt huvudvärk….

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 4 år, 5 månader sedan av  bjorn-daniels.
  • bjorkviksmannen

    Medlem
    21 oktober, 2019 vid 20:00

    Blev en vända vanlig segling igår söndag. 7.8 fulldrag sned frånlandsvind, platt som en pannkaka. Började nästan fundera på min mentala hälsa i ösregn 3 grader och lätt huvudvärk….

    Din mentala hälsa? Kan trösta dig med att du inte är ensam…😁

  • bjorn-daniels

    Medlem
    22 oktober, 2019 vid 07:47

    Tack, jo det finns ju relativt många i denna sporten som den stora massan skulle anse galna. Just i söndags var det total misär, helt genomblöt och nerkyld redan innan surfet trots överdragskläder.

    Blev en vända vanlig segling igår söndag. 7.8 fulldrag sned frånlandsvind, platt som en pannkaka. Började nästan fundera på min mentala hälsa i ösregn 3 grader och lätt huvudvärk….

    Din mentala hälsa? Kan trösta dig med att du inte är ensam…😁

  • bjorn-daniels

    Medlem
    3 januari, 2020 vid 15:11

    Otroligt nog blev det en vända i Rättvik idag. 6 plus och rejält med vind, på slutet riktigt mycket, toköverriggad 3.7. Aldrig hänt tidigare. Bra storlek på vågorna för att vara siljan upp till 1m gryma hoppramper. Blev dryga timmen på vattnet.

    Attachment Image
  • bjorn-daniels

    Medlem
    3 januari, 2020 vid 17:40

    Klippte ihop en snutt av dagens runda
    https://vimeo.com/382620030

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 januari, 2020 vid 17:42

    Klippte ihop en snutt av dagens runda

    <iframe src=”https://player.vimeo.com/video/382620030?dnt=1&app_id=122963″ style=”border: none” allow=”autoplay; fullscreen” allowfullscreen=”” title=”R&auml;ttvik 3 Januari 2020″ name=”fitvid0″></iframe>

    Och jag som tyckte att jag var hård!😀👍

    Svara på: Rättvik

  • bjorn-daniels

    Medlem
    3 januari, 2020 vid 19:15

    Klippte ihop en snutt av dagens runda

    <iframe src=”https://player.vimeo.com/video/382620030?dnt=1&app_id=122963&#8243; style=”border: none” allow=”autoplay; fullscreen” allowfullscreen=”” title=”R&auml;ttvik 3 Januari 2020″ name=”fitvid0″></iframe>

    Och jag som tyckte att jag var hård!😀👍

    Är nog mer galen än hård, men det är ju så jädra kul att segla😀

    Svara på: Rättvik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 januari, 2020 vid 22:15

    Då var det väl du, Björn, som körde på “hårt” på Sika Strand i dag, lördag! Dalarna bjuder ju på kanonförhållanden för både det ena och andra. Grym vind! Jag tror alla som åkt upp var sjukt nöjda! Mycket bilder utlagt på FB. Toppspeeden var 96 Km/h bland kitarna men det var en till över 90. På bräda var ett par över 40 knop.

    • Detta svar ändrades 4 år, 2 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 4 år, 2 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 4 år, 2 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • bjorn-daniels

    Medlem
    5 januari, 2020 vid 07:59

    Jo, det var riktigt skoj att prova på att köra “hård” is. Kul att Tobbe bjöd med mig att testa hans brädor. Det var ju även en kanondag med sol och fint. Sjukt imponerad av hur fort en del körde, kändes som man stod still i jämförelse fast det gick undan. Får se om man bygger en egen bräda så småningom, lite för mycket på just nu bara.

    • Detta svar ändrades 4 år, 2 månader sedan av  bjorn-daniels.
  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 januari, 2020 vid 11:08

    Kul att du gillade köra på is! Jag antar att du kan bygga en grym bräda med din bakgrund! Jag hade ingen aning att det var just dig jag mötte vid Vikasjön.

    Gå gärna med i följande forum och bläddra ned bland trådarna. Det finns mycket internationell erfarenhet att hämta där.

    https://www.facebook.com/groups/Iceboards/

  • bjorn-daniels

    Medlem
    8 januari, 2020 vid 19:08

    Kul att du gillade köra på is! Jag antar att du kan bygga en grym bräda med din bakgrund! Jag hade ingen aning att det var just dig jag mötte vid Vikasjön.

    Gå gärna med i följande forum och bläddra ned bland trådarna. Det finns mycket internationell erfarenhet att hämta där.

    https://www.facebook.com/groups/Iceboards/

    Tack för tipset!

    Svara på: Rättvik

  • bjorn-daniels

    Medlem
    8 januari, 2020 vid 19:14

    Ett par bilder från den 3:e. riktigt skapligt för en insjö:). Tydligen tog bryggan längs ut på holmen rejält med stryk och är nu avstängd pga skador.

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 januari, 2020 vid 17:53

    Oj, grym prestation att vara ute i dessa förhållanden!!! Kul att vi var tre som körde på is samma fredag, typ några mil SÖDER om din spot där du körde(!). Tyckte väl att det var rejält ryckigt i byarna med 4.6 på Vällan, utanför Falun! Sköna gubbar man träffar uppe i Dalarna, där man ger sig ut på 20-30 år gamla brädor och segel! (En och annan utan armbågsskydd, vilket gjorde ont.) Det är väl dags införskaffa en 3.0 om man ska upp igen!

  • bjorn-daniels

    Medlem
    22 mars, 2020 vid 16:59

    Siljan la sig aldrig riktigt men har ändå tyckt det varit lite svalt för att motivera mig till att köra plattvatten. Men idag blev det en repa 7.8 med skapligt tryck . Har sålt lättvindsbrädan och inte hunnit bygga klart den nya så då blev det att gräva i förråden. Plockade fram min gamla racer från 97? prototyp till det som senare blev mistral 303. Har hänt en del på 23 år, motsvarande bräda idag är ca 1/3 kortare och 1/2 till i bredd. Men funkar finfint ändå, största grejen är att få in den på längden i bilen 🙂

    Attachment Image
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.