Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reperation av läckage kring footstrapsskruvhålen

  • Reperation av läckage kring footstrapsskruvhålen

    Publicerad av parmezzan på 19 mars, 2013 vid 17:39

    Godkväll

    Jag har oturen att råka på en delaminering på min JP funride bräda (2010) på ytan mellan fotstropparna. Detta genom läckage kring skruvhålen för fotstropparna. Hur jag vet detta är på grund av att det bubblade kring dessa håll då fotstropparna skruvades bort..

    Alt 1. Har någon erfarenheter att dela med sig just om hur denna reperation ska gå till (speciellt hur jag ska få skruv pluggarna täta) och hur jag ska gå tillväga för att få ut all fukt på ett bra sätt? (jag har ingen bastu).

    Alt 2. Har någon en kontakt som kan laga detta mot en trevlig ersättning? (jag har kollat runt rätt mycket, men utan resultat)

    Tacksam för svar :smirk:

    svenne svarade 11 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bicless

    Medlem
    19 mars, 2013 vid 22:06

    Boardcorner och sharp4 i stockholm exempelvis. Sen är det ju en hel del vindsurfare som lagat mycket som kanske kan ta sig an din bräda mot ersättning.

  • svenne

    Medlem
    19 mars, 2013 vid 22:12

    Tyvärr, jag undviker brädreparationer så gott det går numera. Däremot finns allt material som behövs för den som vill laga själv (det är bara nyttigt att lära sig det, i flera aspekter).

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reperation av läckage kring footstrapsskruvhålen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.