Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rrd fsw (ltd?)

  • Rrd fsw (ltd?)

    Publicerad av planing på 1 september, 2009 vid 15:28

    Jag funderar på att köpa en RRD FSW. Jag har följande alternativ:
    2008:a LTD
    2009:a LTD
    2009:a ‘vanlig’

    Nån som t.ex. vet skillnad i hållbarhet mellan de olika varianterna? 2008:an är lättare, och den ska tydligen ha bättre material samt tillverkningsmetod. Stämmer det?

    Men, LTD 2009:an ska vara mer robust än 2008:an. Stämmer det? Är det t.o.m. så att 2008:an går sönder lätt? Rätt så tråkigt med krossade nosar tycker jag…

    Jag väger 76 kg, och tänkte satsa på en 80-litare att köra med 3,7 – 5,3. Kan det bli bra? Jag har en 100-litare oxå att använda då det inte blåser tillräckligt.

    Skicka gärna ett PM om du sitter inne på information, men inte vill lämna ut den till hela surfzone av någon anledning. En svensk tiger! :cool2:

    andreas-f svarade 14 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • douglas-l

    Medlem
    2 september, 2009 vid 05:25

    …har kört båda varianterna, LTD och “vanlig” Xtech och skillnaden i styrka är minimal. Får man ett kast fall så får man…då spelar materialskillnaden mindre roll, tro mig jag har testat :wink:. Däremot är LTD roligare på vattnet, lättare, krispigare…
    //Douglas

  • andreas-f

    Medlem
    2 september, 2009 vid 09:26

    Jag har en 2008 LTD 95 liter, inga problem med hållbarheten där trots många hårda krasher och bottenkänningar. En väldigt trevlig bräda i övrigt, snäll och lättkörd. På gränsen till tråkig 🙂 Fast på ett, öh, positivt sätt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rrd fsw (ltd?)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.