Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing RRD Hypertype 2007

  • tobbelindholm

    Medlem
    22 juli, 2011 vid 17:11

    Obsession Obsession! du får köpa mina om du vill.. 15-12-7kvm och två bommar för 15000:- de är årets!

  • martin

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 08:09
    Roland;662883 wrote:
    Prova för fan lite nyare kites….Royal era e ju rena traktorn!! klart att rrd en snabb om du jämför!!

    Det håller jag inte med om. -08 Era i size 12 är en riktigt bra kite, speciellt om man byter ut den klumpiga orginalbommen mot något smäckrare (Naish i mitt fall) och går ner i linlängd till 20m. Jag har faktiskt inte testat någon kite i storlek 12, vare sig äldre eller nyare som jag tycker är markant bättre. Däremot har jag kört med en hel del kites som har varit sämre, eller klart sämre. Jag har även lånat ut min Era till en hel del personer och hittills har det aldrig hänt något annat än dom har försökt få tag på en likadan själva, eller uttryckligen sagt att det är en riktigt bra kite. Neutral, precis lagom bomtryck och respons, låg styrkraft, linjär depower, skapligt snabb, enkel relaunch och ett allmänt stabilt och förutsägbart beteende. Lägg därtill ett bottendrag som jag hittills aldrig har känt i någon annan 12:a. Även om det är en 2008 så har jag faktiskt aldrig ens varit sugen på att byta ut den, och jag kommer inte göra det i år heller.

    På tal om Obsession förresten så testades Eran mot en 2010 års Obsession 12 i förra veckan av en kompis till mig. Han hade testat Eran innan och köpte sen en Obsession. Kommentaren var som vanligt… “Obsessionen går riktigt bra! Dock inte riktigt lika direkt och med samma respons som din Era”.

  • roland

    Medlem
    30 juli, 2011 vid 01:09

    hahaha säkert…

  • tolvsbo

    Medlem
    1 augusti, 2011 vid 21:02

    hypertype kan du nok få gratis
    kul kite, men har sina nycker …

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing RRD Hypertype 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.