Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rullsand, Vinkel?

  • rullsand, Vinkel?

    Publicerad av wilund på 1 juli, 2011 vid 13:12

    Om det nu blir vind (ren nord), så kommer det bli ganska pang på.
    Därför undrar jag om någon testat att köra på andra sidan(öster om ) Billudden? Men det kanske är stängt ut dit för trafik alt. för stenigt/grunt ? Om det går så borde ju nordlig sjö vrida runt ganska bra.

    ove226 svarade 12 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jesperg

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 13:58

    Jag är inne på din ide också. Lite ost i nordan blir det ju sideshore;-) Vågorna borde ju vrida in mot stranden, eller så är det bara önsketänkande. Kan man inte köra ut med bil där säger du?

  • wilund

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 14:18

    har aldrig testat att köra ut dit ,men det ser ut att ligga en småbåts hamn där ute så det borde gå att komma ut .

    jag tänkte mig n -nnv så kör man öster om näsetom det orkar vrida runt udden,

    den västliga sidan av näset på n-nno blir mest shorebreak vill jag minnas , hmmm..
    man får väll se vad söndagen har att erbjuda…. eller finns det något bätre som någon vill skvallra om?

  • claes6

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 14:36

    Bra tanke!

    Jag har inte varit där själv, men har hört mig för med polare i Gävle och det lär vara en vägbom ut till Billudden som är svår att forcera om man inte är medlem i båtklubben.

    Proggen ser lovande ut för söndag däruppe, man kanske skulle ge sig på en tripp…

  • jesperg

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 14:43

    Hmm, öster om näset ligger en del grynnor o sten enl sjökortet (eniro) men längst ut verkar det bättre. Dessutom går det ut ett rev åt nordost från udden. Kanske kan det göra att vågorna bryter redan där ute om det inte är för djupt. Men då måste man nog släpa grejerna till udden, ser ingen bilväg dit, eller kryssa upp.

  • ove226

    Medlem
    4 juli, 2011 vid 13:55

    finns en väg som går ut till hamnen men den är bommad. Sen är det en gångväg på ca 500 meter ut till udden om man inte seglar ut dit på utsidan. har inte seglat där men det skulle nog va riktigt skoj.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rullsand, Vinkel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.