Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Säsong i Kap Verde

  • tomw

    Medlem
    19 september, 2013 vid 19:17

    Bokade via danska tui. Rui Funana hotell. Totalt 5000:- billigare än svenka fritidsresor.
    Standard är 20 kg. Men jag tar en del av 8 årings baggage kvot i anspråk. Antar att en 13 och 9 kite räcker och en 3-2 shorty våtdräkt. Blir nog tvungen att betala extra för min 5-8 celeritas.

  • farbrorfraz

    Medlem
    20 september, 2013 vid 09:25

    @TomW 716224 wrote:

    Bokade via danska tui. Rui Funana hotell. Totalt 5000:- billigare än svenka fritidsresor.
    Standard är 20 kg. Men jag tar en del av 8 årings baggage kvot i anspråk. Antar att en 13 och 9 kite räcker och en 3-2 shorty våtdräkt. Blir nog tvungen att betala extra för min 5-8 celeritas.

    Intressant! För 5000kr är det ganska enkelt att ta sig till köpenhamn, oavsett var i sverige man befinner sig..

    Riu Funana är nog det bästa all inc hotellet, om det är det man är ute efter. Det ligger en bit från stan och många tenderar att stanna på hotellet hela tiden, men det är ju upp till var och en.

    13 och 9 låter som en bra quiver, shorty borde funka det med. Ibland körde jag utan, men ofta var det skönt med något tunnt, åtminstone sloskydd.

    Vi ses där, kanske! =)

  • tomw

    Medlem
    20 september, 2013 vid 20:14

    Jag bor totalt 30 min från kph. Dörr till dörr med tåg. Fantastisk att fritidsresor säjler resor i Skåne till 15-20% högre priser. Har gjort detta 2 ggr och det är massor svenskar på samma flygplan som bokat svensk. Och jag som är invandrare och fattar noll danska….

    Frugan o pojken kommer trivas på hotellet. Vi tar en fiske tur och en quad utflygt. Rekommendationerför annat kul familj aktion välkommnas.

  • debkausf

    Medlem
    21 september, 2013 vid 06:20

    kan ju alltid kika på haj i pedra lume eller vad det heter. ligger öster om saltgruvan iaf.

  • above_the_law

    Medlem
    22 september, 2013 vid 00:14

    Den infon tackar man ju för:-)

  • rydstrom

    Medlem
    22 september, 2013 vid 08:42

    När jag var på boa vista i januari för tre år sedan så blåste det 9a 90% av dagarna, men 13 kanske är bra som backup. Jag körde utan våtdräkt.

  • nolcap

    Medlem
    22 september, 2013 vid 09:34

    TUIfly Nordic tar tot 550 kr för kitebagage t.o.r.
    /CC

  • farbrorfraz

    Medlem
    16 oktober, 2013 vid 01:35

    Nu bär det av…

    På fredag åker jag ner för säsongen, ska bli riktigt skoj att se vad denna vinter (nåja, 27 grader konstant??) har att erbjuda!

    Här kommer en film av lite klipp vi fick ihop förra säsongen. Mycket feelgood i den =)

    Vi ses där!

    [video=vimeo;76759247]https://vimeo.com/76759247[/video]

  • nolcap

    Medlem
    16 oktober, 2013 vid 20:26

    Man längtar tillbaks. Är det din svarta bush kite på filmen Modig?
    Torrdräkt i 27 graders värme, nu har jag sett allt!?!
    /CC

  • farbrorfraz

    Medlem
    16 oktober, 2013 vid 20:50

    @Nolcap 717554 wrote:

    Man längtar tillbaks. Är det din svarta bush kite på filmen Modig?
    Torrdräkt i 27 graders värme, nu har jag sett allt!?!
    /CC

    Haha torrdräkt! nä, du menar de orangea och de gula jackorna? De är vindjackor för instruktörer och studenter. Just för att man ska slippa våtdräkt, åtminstone som instruktör..

    Japp, det är våra bush-kites som syns i filmen. Några prototyper och några färdiga. De guldfärgade är i produktion nu, blir många sådana i vinter =)

    Modin, är inte så modig… 😉

  • maramas

    Medlem
    18 oktober, 2013 vid 06:37

    Ser helt fantastiskt ut!! Man blir ju sjukt sugen… och jag som faktiskt har tänkt att sticka iväg till värmen i vinter, och då kombinera det med Kite.

    MEN jag är väl ännu vad man kan kalla nybörjare.. så min fråga är. Finns det några spots som INTE har 4m vågor med starka strömmar på djupt vatten. Går det bra at hålla sig närmare land då, eller finns det några “nybörjar”-spottar? Har inte så stora problem med chop… även om plattvatten såklart är ännu mer nice!

    Eller ska jag tänka om och dra någon annanstans? Vart i så fall som matchar mina krav, dvs sol, värme, god mat och kite!

  • farbrorfraz

    Medlem
    18 oktober, 2013 vid 07:09

    @Maramas 717634 wrote:

    …Finns det några spots som INTE har 4m vågor med starka strömmar på djupt vatten. Går det bra at hålla sig närmare land då, eller finns det några “nybörjar”-spottar? Har inte så stora problem med chop… även om plattvatten såklart är ännu mer nice!

    Det är klart att det finns! Kitebeach är där vi kör kurserna, det är där du ser Capucine, hon med orange vindjacka. Chopp, ja, men säkert, många som kan hjälpa och grymt ställe att utvecklas på och börja testa lite vågor.

    Sen är det 4m swell någon gång i månaden. I övrigt är det inte såå blodigt för oss dödliga =)

    Nu måste jag packa, flyget går om några timmar… =)

  • pripps

    Medlem
    18 oktober, 2013 vid 15:39

    Plattvatten är det väl i Santamaria viken,fast lite byigt !
    /Tommy

  • farbrorfraz

    Medlem
    18 oktober, 2013 vid 16:47

    @pripps 717659 wrote:

    Plattvatten är det väl i Santamaria viken,fast lite byigt !
    /Tommy

    Stämmer.. eller tja, lite chop blir det alltid. Det går att hitta plattvatten, man får leta lite bara. När man kör downwinder från kitebeach till santa maria passerar man ett ställe som är platt, lembe bedje.

    Sitter på flygplatsen i porto nu, jag och tiago lyckades checka in över 130kg tillsammans för priset av två surfväskor. Nyckeln är pösiga oformliga väskor som inte går att väga vid checkin…

    Snart varmt och gött, hörde att det snöade hemma i östersund… 🙂

  • maramas

    Medlem
    21 oktober, 2013 vid 08:46

    Låter riktigt nice!! Tack för info. 🙂
    Då får jag kolla närmare på resor då.. blir nån gång i jan-feb i så fall. Det var flera som skulle ner då med va?

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Säsong i Kap Verde

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.