Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Icon/Iron 5.6/5.7 på 400?

Taggad: , , ,

  • dr-masse

    Medlem
    5 maj, 2013 vid 20:07

    @Jesper B 710121 wrote:

    Jag tror du riggar FL med för lite nedhal, visst det blir mer “automatdrag” med för lite nedhal, men jag tycker det blir klart mindre effektivt drag då. Med effektivt drag menar jag drag som kommer när man vill och jobbar för det, men även försvinner när man så behagar.
    /JB

    Ja, precis. Det märktes när jag riggade med mer nedhal, att draget försvann lättare. Samtidigt blev jag positivt överraskad att det funkade såpass bra även med lite nedhal, ibland är det skönt med ‘automatdrag’ 🙂

    Krävs absolut några pass till med seglet innan jag lär mig det, såklart. Men jag gillar det redan, även med mindre nedhal. Jag tänkte på det när jag seglade ut andra vändan igår, ‘hade Jesper sett den här riggningen hade han bara skakat på huvet’. Nu fick du göra det här istället. 😉

  • jesper-b

    Medlem
    6 maj, 2013 vid 15:24

    Äh, skit i mina huvudskakningar, här och annorstädes. Vi kommer i olika mallar, och segel kan trimmas på allehanda vis. /JB

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Icon/Iron 5.6/5.7 på 400?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.